  • 11. Data: 2021-07-23 22:35:49
    Temat: Re: Ogrodzenie raz jeszcze. Kwestie formalne.
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-23 22:26, collie wrote:
    > Nie ma znaczenia co Ci urzędnik powie, znaczenie ma tylko urzędowa
    > decyzja, czyli w tym przypadku brak sprzeciwu właściwego organu.

    Wiem, ale to taka wiocha że jak się nikt nie 'przyczepi' do końca roku
    to pewnie będzie stało 'na zawsze'.

    > Planując bowiem postawienie na własnej działce ogrodzenia od strony
    > ulicy/drogi, obowiązuje Cię zgłoszenie tego zamiaru do gminy/starostwa,
    > bez względu na to z czego i jakiej wysokości ogrodzenie chcesz postawić.
    > W zgłoszeniu opisujesz co i jak będziesz kombinował z płotem. Oczywiście
    > powinieneś w zgłoszeniu uwzględnić wymagania dot. ogrodzeń, opisane w
    > miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, ale nie musisz. To
    > organ ma Ci przetłumaczyć jakby co, dlaczego sprzeciwia się Twojemu
    > pomysłowi na ogrodzenie. Jeśli w ciągu 21 dni urząd nie zgłosi
> [...]

    Ja to wszystko z grubsza wiem, tylko mój przypadek wygląda tak:

    https://ibb.co/R0GsbNy

    Ogrodzenie na zielono mi wisi i powiewa, mogę je zgłosić, zrobić
    pierwsze żeby się łapało jako ogrodzenie frontowe, a wykonać nawet z
    wodoodpornej tektury na wysokość 15 cm jeżeli organ sobie takich
    warunków zażyczy, najchętniej nie robiłbym go wcale, albo postawił
    płotek z desek na pół metra czy coś w tym guście.

    Za to ogrodzenie na niebiesko chciałbym zrobić wyższe i nie z tego co
    można w planie, mogę je nawet nazwać zagrodą na kurczaki czy kojcem dla
    psa gdyby to miało pomóc. ;)

  • 12. Data: 2021-07-23 23:05:38
    Od: collie <p...@b...pl>

    W piątek, 23.07.2021 o 22:35, m4rkiz napisał:

> [...]
    >
    > Za to ogrodzenie na niebiesko chciałbym zrobić wyższe i nie z tego co
    > można w planie, mogę je nawet nazwać zagrodą na kurczaki czy kojcem dla

    Na mój ogląd zgłoś budowę zielonego płotu jak Pan Bóg przykazał, czyli
    zgodnego z wymogami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
    I zbuduj ten płot solidnie tak, by nie było wątpliwości, że to jest płot
    a nie atrapa. A później możesz sobie na działce wznieść niebieskie
    podpory pod bluszcz z czego chcesz i gdzie chcesz. I nie wspominaj
    o nic w zgłoszeniu.

  • 13. Data: 2021-07-23 23:11:51
    Od: collie <p...@b...pl>

    W piątek, 23.07.2021 o 23:05, collie napisał:

    > I nie wspominaj o nic w zgłoszeniu.

    Litrówka: "o nich".

  • 14. Data: 2021-07-23 23:38:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 lipca 2021 o 15:20:58 UTC+2 m4rkiz napisał(a):
> [...]
    >
    > "Wysokość ogrodzenia frontowego do 160 cm. Zakazuje się używania
    > ogrodzeń z prefabrykowanych elementów betonowych w frontowej części
    > działki."
    >
    > Problem w tym że pasuje mi akurat ogrodzenie z "prefabrykowanych
    > elementów betonowych" w dodatku wysokie na dwa metry i obsadzone bluszczem.
    >
    > Chciałem więc zrobić je cofnięte od przedniej granicy działki o X metrów
    > a z samego przodu postawić tylko mikro gabionik czy coś podobnego żeby
    > ludzie omijający progi przestali na nią wjeżdżać.
    >
    > I teraz w kwestii formalnej - jakie X przyjęlibyście jako bezpieczne?
    Nie znam się na stawianiu płotów. Pan Internet chyba się zna bo zapytany odpowiedział
    tak
    W zgłoszeniu podaje się rodzaj ogrodzenia i sposób wykonywania robót oraz termin ich
    rozpoczęcia. Do zgłoszenia trzeba dołączyć oświadczenie o prawie do dysponowania
    nieruchomością na cele budowlane oraz w zależności od potrzeb - o których decyduje
    urzędnik - szkic ogrodzenia.
    Najwięcej zależy od użytych określeń. Czyli nie płot z tektury a z materiału
    drewnopochodnego. Jeśli by nie chcieli szkicu to każdy do wysokości 160 cm spełni
    narzucone warunki. Jeśli by chcieli szkic to powinieneś zachować skalę czyli jeśli w
    płocie 160 cm sztachety by miały 10 cm szerokości to w takim na 40cm szkicujesz żeby
    miały 2,5 cm i optycznie wszystko się bedze zgadzać. Unikasz podawania wymiarów na
    rysunku a stosujesz metodę z map. Czyli skalę. Płoty są długie i niezbyt wysokie do
    długości. Znaczy się smukłe. Żeby zrobić szkoła c całego płotu trzeba by długi i
    wąski papier. A arkusze są znormalizowane. Czyli albo rysunek będzie mało czytelny
    albo zastosuje się skracanie powtarzających się elementów. W kontaktach z urzędami
    należy wykorzystać sytuację że urzędnikowi nie chce się pracować, nie różni się on w
    tym od całej reszty ludzi. Jeśli go czymś nie wkurwic że zapamięta idzie go
    wymanewrować. Oczywiście jak się po fakcie kapnie że został zrobiony w chuja staje
    się wrogiem do końca życia.

  • 15. Data: 2021-07-23 23:42:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 23 lipca 2021 o 20:02:21 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    ubeków bo nie jesteś mnie w stanie obrazić. Byle kto mnie nie może obrazić. Nigdy też
    tak jak ty nie sralem na innych grupach że niedobry jesteś. To ty latales jak byś
    miał wściekliznę i wyzywałes mnie na innych grupach, co olewalem ciepłym moczem.
    Właśnie pokazałeś jaki jesteś debil. Określiłem cię jako fachowca i poradziłem żeby
    poczekać aż odpowiesz. A ty sam sobie laurkę napisałeś.
    > Musiałeś mieć bardzo trudne dzieciństwo. Nie dość, że jako bękart nie
    > byłeś kochany to jeszcze bito cię i kopano po głowie.
    Ziewwww debilu. Powiedz klonowi żeby coś napisał.

  • 16. Data: 2021-07-24 06:41:35
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-23 o 19:37, PSYCHOL Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    Właśnie pokazałeś jaki jesteś debil. Określiłem cię jako fachowca i poradziłem żeby
    poczekać aż odpowiesz. A ty sam sobie laurkę napisałeś.

    zamknij morde kanalio!

    --
    Runt

  • 17. Data: 2021-07-24 06:43:50
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-23 o 23:38, PSYCHOL Zenek Kapelinder pisze:

    > Nie znam się na stawianiu płotów. Pan Internet chyba się zna bo zapytany
    odpowiedział tak

    skoro sie nie znasz to zamknij sie psycholu. milo, co? ;-)))

    --
    Runt

  • 18. Data: 2021-07-24 08:26:19
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2021 o 22:26, collie pisze:

> [...]
    > organ ma Ci przetłumaczyć jakby co, dlaczego sprzeciwia się Twojemu
    > pomysłowi na ogrodzenie. Jeśli w ciągu 21 dni urząd nie zgłosi

    Z jakiego przepisu prawnego wynika to zgłoszenie?
    W prawie budowlanym po jakiejś nowelizacji wyłączono z pozwolenia na
    budowę i zgłaszanie budowy ogrodzenia do 2,2m.(Art. 29, pkt.2.20)

  • 19. Data: 2021-07-24 08:50:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie znam się na stawianiu płotów.- {dlatego się wypowiem jako autorytet}

    Udzielasz się w każdej dyskusji na zasadzie skoro się nie znasz to się
    wypowiesz jako autorytet. Jak ktoś zaczyna prostować twoje głupoty,
    które piszesz to go atakujesz i prześladujesz tak jak mnie i wielu
    innych z tech oraz innych grup dyskusyjnych. Popełniasz błędy w
    interpretowaniu tego co znajdziesz w internecie lub też znajdujesz
    informacje nieaktualne lub wręcz błędne i szkodliwe, a później
    przedstawiasz je i bronisz tych głupot jak święta inkwizycja.

    Ot i to jest twoja, cała wiedza zenusiu.

    Co gorsze, wkraczasz w kompetencje innych osób i się z nimi dochodzisz
    jak choćby niedawny przypadek zaworu grzejnikowego w przypadku którego
    próbowałeś przekonywać (bo nie miało to nic wspólnego z udowadnianiem),
    że pracuje on zero-jedynkowo czyli jest regulatorem dyskrtetnym. Tak się
    składa, że automatyka to jest moja domena wiedzy i jest to mój wyuczony
    oraz wykonywany od 35 lat zawód.

    Ja w przeciwieństwie do ciebie jeżeli o czymś nie wiem i nie mam w tym
    doświadczenia to się nie wypowiadam i nie wymądrzam. Nie znam spraw
    prawnych stawiania płotów to też się nie wypowiadam w tym temacie. Nie
    stawiałem płotów, nie dochodziłem spraw prawnych i nie mam zamiaru się
    też doktoryzować w tym temacie, zwłaszcza w internecie (gdzie pisze
    wielu tobie podobnych), aby komuś pomagać i to nie dlatego, że go nie
    lubię czy nie chcę pomóc -  po prostu nie chcę wprowadzić go w błąd tak
    jak ty to ciągle robisz. Powodem tego jest fakt, że mogę coś źle
    zinterpretować lub znaleźć informację nieaktualną. Przepisy się
    zmieniają, a ponadto są ustalane lokalnie i z tego powodu mogą być inne
    zapisy tam, gdzie on mieszka.

    Ty natomiast chcesz "zabłysnąć" za wszelką cenę. Chcesz być postrzegany
    za alfę i omegę, a jesteś uważany za zwykłego chama i prostaka. Jedynie
    gorsi od ciebie uważają, że coś tam wiesz. Wszystko przez to, że sami
    nie potrafią zweryfikować twojej wiedzy i stwierdzić czy piszesz prawdę,
    kłamiesz czy też lejesz wodę będąc tylko w błędzie.

> [...]
    wymanewrować. Oczywiście jak się po fakcie kapnie że został zrobiony w chuja staje

    Widzisz zenuś, ponieważ umiesz tylko przepisywać internet nie rozumiejąc
    tematu i nie rozumiejąc o czym piszą pytający i inni odpowiadający to
    nie zrozumiałeś też tego, że kolega m4rkiz wszystko to już wie co tu
    nabazgrałeś, a pyta o zupełnie coś innego.

    > Niedługo dowiesz się wszystkiego. Uzyszkodnik w celu wykazania swojej poprawności i
    przydatności przeczesuje net w poszukiwaniu informacji.

    Jak widać zenusiu przypisujesz innym swoje zachowania i swoje cechy - w
    psychologii nazywa się to "projekcją".

    To ty tutaj starasz się wykazać, że jesteś poprawny i przydatny,
    przepisując to co znalazłeś w internecie, a jednocześnie swoje złe cechy
    przypisujesz innym.

  • 20. Data: 2021-07-24 10:39:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-07-23 23:05, collie wrote:
> [...]
    > a nie atrapa. A później możesz sobie na działce wznieść niebieskie
    > podpory pod bluszcz z czego chcesz i gdzie chcesz. I nie wspominaj

    Dzięki za opinię.