  • 1. Data: 2012-10-02 11:49:48
    Temat: Ktoś może wdrażał system Fibaro w swoim domu?
    Od: HTCROM MIUI <m...@g...com>

    Co prawda mam u siebie wszystko na satelu Integra64 zrobione i nie reklamuje
    fibaro:), pytam z ciekawości
    Menu zarządzania kdp satela może nie jest takie ładnie jak w tym całym
    http://www.fibaro.com ale działa całkiem sprawnie i spełnia role nie tylko
    inteligentnego domu ale i alarmu

    Tu zaletą wydaja się faktycznie bezprzewodowe przekaźniki ale chętnie wysłuchałbym
    opinii osób, które korzystają z tego rozwiązania albo planują skorzystać

    Jakiś czas temu był poruszany system monitoringu
    analogowe vs kamery IP HD, ostatnio wpadła mi w ręce camera IP2025HD firmy aircam
    2Mp i przyznam, ze obraz robi wrażenie,porównując do kamer firmy www.ubnt.com 720p,
    kamera ma 2stronną komunikację :), wspołpracuje z serverem samba czyli na lunuksie
    (zastanawiam się czy na Raspberry P dało się rejestrować ten obraz) i wiele innych
    ciekawych opcji, obraz robi wrażenie jeśli chodzi o detale, jak zdjęcie z
    przyzwoitego aparatu jednak wymaga szybkiego łącza ok 5Mb jak by ktos chciał zdalnie
    rejestrować obraz na zewnętrznych servera no i cena ok 1000zł netto 1szt.

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2012-10-02 16:28:24
    Temat: Re: Ktoś może wdrażał system Fibaro w swoim domu?
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    temat 1

> [...]
    > Tu zaletą wydaja się faktycznie bezprzewodowe przekaźniki ale chętnie
    > wysłuchałbym opinii osób, które korzystają z tego rozwiązania albo planują

    próbowałem zgłębić temat fibaro
    i uparcie wychodzi mi, że fibaro to tylko jakąś (chyba polska) nakładka na
    standard Z wave
    a podzespoły "z wave" są koszmarnie za drogie.... przynajmniej na razie

    temat 2

    > ... system monitoringu
    > analogowe vs kamery IP HD,

    to co oferują "tanie" systemy analogowe na ogół nie pokrywa się z moimi
    oczekiwaniami (detekcja ruchu, cyfrowy PTZ, patrolling, podgląd w dowolnym
    miejscu, na wielu stacjach, etc)

    imho tu nie ma praktycznie alternatywy - jeśli nie stać kogoś na rozwiązanie
    IP, to niech sobie pomontuje atrapy
    - zaoszczędzi kupę kasy a efekt podobny jak przy kamerach analogowych

    obecnie nie jest problemem wsadzić matryce wiele MPix do kamery - ważniejsze
    co dalej zrobisz z takim strumieniem danych

    potrzeba wydajnej macierzy z wielu dysków i przestrzeni liczonej w TB, żeby
    sprawnie rejestrować obraz z kilkunastu kamer w rozsądnym horyzoncie czasu.
    to nie są proste zabawki, które w warunkach domowych załatwisz w sposób
    widoczny na reklamach ;-)

    moje doświadczenia są takie, ze najpierw kupuję NVR o pożądanych parametrach
    a potem dobieram kamery pod kątem potrzeb z listy kompatybilności tego NVR

  • 3. Data: 2012-10-03 04:40:25
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "HTCROM MIUI" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Tu zaletą wydaja się faktycznie bezprzewodowe przekaźniki ale chętnie
    > wysłuchałbym opinii osób, które korzystają z tego rozwiązania albo planują
    > skorzystać

    Bezprzewodowe systemy montuje się jeżeli nie ma innej alternatywy.
    Generalnie radiówka podatna jest na zakłócanie. Złodzieje zakłócają alarm
    tak długo aż właściciel w końcu przestaje go uzbrajać, bo ma dosyć
    fałszywych alarmów. Wymiana bateryjek co pół roku albo lepiej.

  • 4. Data: 2012-10-03 09:24:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak długo aż właściciel w końcu przestaje go uzbrajać, bo ma dosyć
    > fałszywych alarmów. Wymiana bateryjek co pół roku albo lepiej.

    Jakichs róskich alarmow musi uzywasz.

  • 5. Data: 2012-10-03 10:04:51
    Od: Rom MIUI HTC <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 października 2012 16:28:24 UTC+2 użytkownik qlphon napisał:
> [...]
    >
    > a potem dobieram kamery pod kątem potrzeb z listy kompatybilności tego NVR

    Zastanawiałem się na gotowym rozwiązaniem
    z jednej firmy, taki monitoring nie wychodzi aż tak drogo

    http://www.internec.pl/files/promocje/Promocja_INTER
    NEC_IP_Nekma_od_01_10_2012_do_31_10_2012.pdf

    rejestrator ok 1500zł do tego kamera z bardzo przyzwoitym obrazem za 1350zł

    sam oceń jakośc w sstosunku do ceny
    http://www.internec.pl/files/nagrania/1320.zip

    wracajac do fibaro zastanawiam się zrobili, ze automatycznie wyswietla się obraz na
    TV samsunga, ktos ma pomysł na to?

  • 6. Data: 2012-10-03 21:07:56
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-03 09:24, Ghost pisze:

    > Jakichs róskich alarmow musi uzywasz.

    chyba niewiele bezprzewodowych alarmów widziałeś w życiu. W jednej
    lokalizacji nie ma problemów, w innej czujka 20m i 3 ściany dalej
    chodzi, a 5m i dwie ściany od centrali nie chce chodzić i już (a w tym
    samym kierunku w pomieszczeniu obok chodzi ok)...

    Lukasz

  • 7. Data: 2012-10-04 01:09:07
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Jakichs róskich alarmow musi uzywasz.

    Ale to fale radiowe:
    http://allegro.pl/zagluszacz-zagluszanie-gps-jammer-
    eliminator-gps-i2630415644.html
    http://allegro.pl/zagluszacz-jammer-wszystkich-pasm-
    gps-15-metrow-i2671515811.html
    http://allegro.pl/zagluszacz-jammer-pilotow-samochod
    owych-868-mhz-i2671515771.html

    Jak niby ma się zachować system alarmowy jeżeli przestanie widzieć krórąć z
    czujek? Zaalarmować musi.
    Tak ci można uprzykrzyć życie aż wyłączysz ten system radiowy i nie będziesz
    go uzbrajał w ogóle.

    Radio jest psu na budę. Ten trzeci link zagłusza tylko z-wave. Drugi chyba
    wszystkie pasma.
    Jako system alarmowy ani dozorowy radiowe systemy się nie nadają.

  • 8. Data: 2012-10-05 10:15:53
    Od: d...@g...com

> [...]
    >
    > a potem dobieram kamery pod kątem potrzeb z listy kompatybilności tego NVR

    Model
    i7-N0716VH
    wspiera rtsp i onvif
    pakujesz 2 dysku po 2TB i problem zgłowy mozesz do 32 kamer podłaczyc
    już zamówiłem sobie dziś będe miał ten rejestrator podłacze do niego kamery aircam z
    www.ubnt.com które są po 300zł i obraz mają nieporownywalnie lepszy od najlepszej
    jaką widziałem analogowej kamery, koszt rejestratora 1500zł netto więc nie jest źle,
    przyzwoity system za naprawde nieduze pieniądze, swoj analogowy wywale w koncu :)

  • 9. Data: 2012-10-05 16:44:08
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Model i7-N0716VH wspiera rtsp i onvif
    > pakujesz 2 dysku po 2TB i problem zgłowy mozesz do 32 kamer podłaczyc

    u mnie 4 dyski sata 3Gb nie nadążają za 16 kamerami...
    w logach dostaje warningi o zgubionych ramkach bo się podsystem dyskowy nie
    wyrabia

    a rejestruje tylko 16 x 3fps/1600*1200

    sieć mam 2x1Gb LACP, więc tu nie ma wątpliwości...

> [...]
    > analogowej kamery, koszt rejestratora 1500zł netto więc nie jest źle,
    > przyzwoity system za naprawde nieduze pieniądze, swoj analogowy wywale w

    kierunek jak najbardziej słuszny i poprawny
    pochwal się co z tego Ci wyniknie

    może kiedyś wyrzucę w kąt swój wkurzający, profesjonalny sprzęt i użyję
    czegoś z niższej półki...

    a analogi możesz sprzedać tym, co potrzebują atrap - do tego nadaj się
    znakomicie ;-)

    choć dostałem ciekawszą propozycję, żeby sprawdzić ich odporność na
    strzelnicy
    i bardzo mnie to kusi....

  • 10. Data: 2012-10-11 12:15:10
    Od: d...@g...com

    > kierunek jak najbardziej s�uszny i poprawny
    >
    > pochwal siďż˝ co z tego Ci wyniknie
    >

    > mo�e kiedy� wyrzuc� w k�t sw�j wkurzaj�cy, profesjonalny sprz�t i
    u�yj�

    > czego� z ni�szej p�ki...

    nie wiem czemu ale mam niesamowite krzaki jak używasz polskich liter, odkąd gazeta
    zlikwidowała serwer usenet, grupy dysk. przeglądam przez przez www usenet google i u
    niektórych widze PL znaki a u niektórych nie widzę ich.

    rejestrację obrazu u siebie kamer IP masz na PC? Co to za sprzęt dużo pobiera
    energii? Rejestaror podoba mi się ze względu na małe rozmiary małą skomplikowaność w
    porównaniu do PC co za tym idzie mniej awarii, no i rachunki za prąd :) i wyjścia
    alarmowe dają dodatkowe możliwości narazie u siebie mam podłaczone bo najzwyklejszy
    dzwonek do dzrzwi, który robi fotkę z kamery, jak ktoś zadzwoni do drzwi domu fotka
    odrazu jest na telefonie. ten rejestrator ma równiez wyjścia i wejścia alarmowe.

    > a analogi mo�esz sprzeda� tym, co potrzebuj� atrap - do tego nadaj si�
    >
    > znakomicie ;-)

    > cho� dosta�em ciekawsz� propozycj�, �eby sprawdzi� ich odporno�� na

    > strzelnicy
    >
    > i bardzo mnie to kusi....

    heh, jeszcze ktos kupi są widzę chetni na te analogowe systemy, sam się w to
    wpakowałem :)

    rejestator zamówiony testowałem juz model z wyższej półki za ok 5k rozni się
    możliwością podłączenia większej ilosci kamer + analogowe i sprawdził się dobrze, ma
    możliwość w pełni zarządzwenia równiez przez aplikację na androida
    http://www.internec.pl/programs/details/id/7

    sam jestem ciekaw co do wydajności przy zastosowaniu 16 kamer, mam zamiar kilka
    podłączyć oddalonych odemnie o 10km po sieci lokalnej połaczonych radiowo na paśmie
    5GHz z użyciem urządzeń NBm5 (linki zestawione, kamery podłączone czekają tylko na
    rejestrator).