  • 1. Data: 2020-07-16 11:59:52
    Temat: Liczenie powierzchni drewna
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kupiłem w markecie drewno podłogowe, łączonie desek na pióro.
    Według opisu kazda paczka powinna miec około 1,5m2.
    Okazało się ze madrale policzyli sobie powierzchnie razem z piorami,
    jak sie to poskłada to powierzchnia zmniejsza sie do 1,3m2.

    Czy to jest podstawa do reklamacji czy to tylko kreatywny marketing z
    ktorym nalezy sie liczyc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 2. Data: 2020-07-16 12:32:13
    Temat: Re: Liczenie powierzchni drewna
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-16 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > jak sie to poskłada to powierzchnia zmniejsza sie do 1,3m2.
    >
    > Czy to jest podstawa do reklamacji czy to tylko kreatywny marketing z

    A co dokładnie napisane?

    Robert

  • 3. Data: 2020-07-16 16:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > A co dokładnie napisane?

    Jeżeli pytasz, to rozumiem ze nie ma zadnego przyjetego standardu...?

    https://www.castorama.pl/deska-podlogowa-floorpol-so
    sna-20-x-115-x-
    2000-mm-1-38-m2-id-48157.html

    A wyszło 1,26m2 z paczki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 4. Data: 2020-07-16 17:07:01
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 lipca 2020 09:59:53 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Robert Wańkowski r...@w...pl ...

    > Jeżeli pytasz, to rozumiem ze nie ma zadnego przyjetego standardu...?

> [...]

    tam pisza wydajnosc na poziomie 1.36m2
    lepiej bylo kupic na tartaku przez allegro...

  • 5. Data: 2020-07-16 17:13:11
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-16 o 16:59, Budzik pisze:
    > https://www.castorama.pl/deska-podlogowa-floorpol-so
    sna-20-x-115-x-
    > 2000-mm-1-38-m2-id-48157.html
    >
    > A wyszło 1,26m2 z paczki...

    Ale napisali, że wydajność to 1,38 m2.
    A to już blisko rzeczywistości. :-)

    Robert

  • 6. Data: 2020-07-17 02:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    sna-20-x-115-x

    > tam pisza wydajnosc na poziomie 1.36m2

    Pisza ze wydajnosc 1,38 a jest 1,26...
    10% róznicy...

    > lepiej bylo kupic na tartaku przez allegro...

    Mozliwe.
    Wczesniej brałem z tartaku a teraz akurat znalazłem ta oferte i
    wydawało się ok.
    Twierdzisz ze z tartaku byłoby lepiej czy taniej?
    Mozesz podac jakis przykład?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 7. Data: 2020-07-17 07:01:37
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 lipca 2020 19:59:51 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Pisza ze wydajnosc 1,38 a jest 1,26...
    > 10% róznicy...

    Niby tak ale wiesz, drewno lekko pracuje wiec nieco moglo ubyc. Nie zebym ich bronil
    bo jak kupujesz to cie nie powinno obchodzic ze jak pakowali to bylo ok.

    Sprobuj reklamowac. Tak dla zasady, nawet jak juz polozyles to sie dowiesz czy casto
    cie potraktuje ok.

    > Mozliwe.
    > Wczesniej brałem z tartaku a teraz akurat znalazłem ta oferte i
    > wydawało się ok.
    > Twierdzisz ze z tartaku byłoby lepiej czy taniej?

    Roznie. Na pewno masz kontakt z producentem i widzisz co ma.
    Feler taki ze jak kupisz z dowozem i zdalnie to moze ci przywiezc co chce.
    Mialem na mysli to ze jedziesz sam i bierzesz to co widzisz. Najpierw bierzesz na
    probe a potem wiecej.

    Wiem, certolenie sie ale dostajesz to co widzisz.

    > Mozesz podac jakis przykład?

    Tartaku? Czy pozytku?

    Tartakow jak mrowkow. Nie wiem czy warto wozic drewno dalej niz 100km.
    Ja kupowalem na raty. Robilem jeden pokoj i patrzylem czy material dobry czy po
    czasie jest stabilny itp. A potem wracalem po wiecej.

    Nie wiem czy to optymalne rozwiazanie czy wogole oplacalne statystycznie.

    U ciebie moze nie jest tak zle? Porownaj ceny tartaczne z ta cena i zobacz czy po
    prostu nie wyszlo na to samo.

  • 8. Data: 2020-07-17 10:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > ze jak pakowali to bylo ok.
    >
    > Sprobuj reklamowac. Tak dla zasady, nawet jak juz polozyles to sie

    Nie no wez nie zartuj...
    Ewidentnie policzyli wielkosc całej deski razem z piorem czyli 115mm
    szerokosci gdzie rzeczywista szerokosc to 105 plus 10mm pioro...

> [...]
    >
    > U ciebie moze nie jest tak zle? Porownaj ceny tartaczne z ta cena
    > i zobacz czy po prostu nie wyszlo na to samo.

    Pisałes o allegro wiec myslałem ze masz na mysli "z dowozem" i tu
    rzeczywiście koszt transportu mogłby być zabojczy.

    Moze masz racje ze mogłem podjechac do tartaku i zobaczyc ale
    wszystkiego zwłaszcza dla laika i tak nie widac na oko.
    Te deski w sklepie wydawały mi sie ok a były takie sobie.

    Tak czy siak - wielkiego problemu nie ma bo u mnie robią za dach na
    wiacie, po prostu wkurwili mnie tym oszustwem na wielkosci i na pewno
    nie odpuszcze. Dla zasady. Zwłaszcza ze i tak musze jechac dokupic
    paczke...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 9. Data: 2020-07-17 11:37:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 lipca 2020 10:59:51 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Tak czy siak - wielkiego problemu nie ma bo u mnie robią za dach na
    > wiacie, po prostu wkurwili mnie tym oszustwem na wielkosci i na pewno
    > nie odpuszcze. Dla zasady.

    To tak jak z mięsem w Biedronce
    Na paczce hermetycznie pakowanego kurczaka, piersi czy innego schabu napisana waga, a
    jak położysz na wadze to zawsze jest mniej. Mimo opakowania i tego pampersa co w
    środek wkładają.

  • 10. Data: 2020-07-17 12:44:18
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    > Okazało się ze madrale policzyli sobie powierzchnie razem z piorami,
    > jak sie to poskłada to powierzchnia zmniejsza sie do 1,3m2.

    Mądrale uczciwie napisali "około". To raz. A dwa: mądrale napisali też
    uczciwie, że to około dotyczy 1,5 m2 drewna w paczce - nie podłogi, ale
    drewna w paczce. A pióra wliczają się do powierzchni drzewianej, gdyż
    deski niekoniecznie muszą stanowić litą podłogę, ale na ten przykład
    mogą tworzyć płot sztachetowy, gdzie pióro będzie po prostu fazowanym
    bokiem sztachety. Proste? Ale nie dla najmądrzejszych w całej wsi.