  • 1. Data: 2009-03-31 19:00:45
    Temat: Maksymalna ilość osób na basenie ?
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Witam
    pytanie jest dziwne ale nie wiedziałem do jakiej w miarę kompetentnej i
    uczęszczanej grupy je przypisać:
    - pływanie rekreacyjne na basenie przyszkolnym (ale nie uczniowie, w
    późnych godzinach wieczornych). Czy istnieje jakakolwiek norma i/lub
    przepis, który ogranicza liczbę ludzi podczas takiego pływania ?
    A może jest przepis określający liczbę ratowników, np. 1 na każde
    rozpoczęte 10 osób ?
    Jeśli są takie przepisy to gdzie można je odnaleźć ?
    W regulaminie pływalni nic na ten temat nie ma.

    Czy np. liczba ludzi nie powinna być mniejsza lub równa ilości miejsc
    pod prysznicami ?

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-03-31 20:26:34
    Temat: Re: Maksymalna ilość osób na basenie ?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Tyle, ile jest szafek w szatni/miejsc w przebieralni.
    Pryszniców (podobnie jak i "stanowisk" w WC) jest znacznie mniej - przecież
    nie wszyscy kapią się w jednym czasie.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-03-31 21:27:41
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Jacek pisze:
    > Tyle, ile jest szafek w szatni/miejsc w przebieralni.
    > Pryszniców (podobnie jak i "stanowisk" w WC) jest znacznie mniej - przecież
    > nie wszyscy kapią się w jednym czasie.
    > Jacek

    To nie tak.
    Szatnie nie są koedukacyjne.
    Zarówno męska jak i żeńska są podzielone na dwie części (dwie
    sąsiadujące grupy rozbierają się w oddzielnych szatniach)
    męska 2x30 osób i żeńska 2x30 osób
    Czyli w jednej turze mogłoby wejść 60 osób (30 kobiet i 30 mężczyzn).
    Tego basem 9x25 nie wytrzyma i tym się nie można kierować.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-04-01 09:20:14
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Daje mi to 3,75 mkw/osobę, czyli luzik ;-)
    Jacek

  • 5. Data: 2009-04-01 11:18:16
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Jacek" <m...@w...pl> wrote in message
    > Daje mi to 3,75 mkw/osobę, czyli luzik ;-)

    No bez jaj, to ma być basen, a nie jaccuzi :-)
    na niecałych 4m2/osobę można się conajwyżej pomoczyć, o pływaniu nie ma
    mowy.

    J.

  • 6. Data: 2009-04-01 16:39:25
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:
    > Tego basem 9x25 nie wytrzyma i tym się nie można kierować.

    9m to jakieś 4 tory - takie wąskie baseny się robi ?
    jeszcze normalnie da się pływać do 3 osób na tor, powyżej 5 to jest
    masakra

    jeffrey

  • 7. Data: 2009-04-01 22:56:32
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > No bez jaj, to ma być basen, a nie jaccuzi :-)
    > na niecałych 4m2/osobę można się conajwyżej pomoczyć, o pływaniu nie ma

    To glosuj nogami i tam nie chodź. Jak by to był Twój basen to byś szafek dołożył
    żeby więcej ludzi weszło. Zapomniałeś ze mamy kapitalizm?

  • 8. Data: 2009-04-04 18:59:26
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Jeffrey pisze:

    > 9m to jakieś 4 tory - takie wąskie baseny się robi ?
    > jeszcze normalnie da się pływać do 3 osób na tor, powyżej 5 to jest masakra
    >
    > jeffrey

    jest 6 torów, może i 12 metrów jest ?
    4 osoby na tor są jeszcze ok jeśli ludzie pływają mniej więcej w takim
    samym tempie ale wystarczy 1 zawalidroga i dupa
    jak pływają powoli i dużo stoją to może być nawet 6 osób na tor
    niestety przechodzą na tory "szybsze" dla "wyrównania ilości osób" i
    wszystko idzie w łeb
    najgorsze jest to, że "zawalidrogom" to nie przeszkadza że przeszkadzają
    innym
    Więc miałem nadzieję że "po linii przepisów" jakoś uda się ograniczyć
    ilość ludzi na basenie...

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-04-08 07:14:43
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli w jednej turze mogłoby wejść 60 osób (30 kobiet i 30 mężczyzn).
    > Tego basem 9x25 nie wytrzyma i tym się nie można kierować.

    Oczywiście że nie, bo w sztani mniej więcej w tym samym czasie, a
    przynajmniej w następującym bezpośrednio po sobie przebiera się grupa
    opuszczająca basen i wchodząca na basen, także najwyżej może to być połowa
    pojemności szatni, ale jeżeli oprócz basenu w szatni przebierają się klienci
    fitness clubu, fizjoterapii i yogi, to pojemność szatni też nie musi być
    wyznacznikiem.
    Każdy basen w projekcie i odbiorze musi miec określoną maksymalną liczbę
    osób. Będzie to wynikac z przepisów p.poż, jakichś norm projektowych i
    odbioru sanepidu. Można zadzwonić do lokalnego sanepidu i zapytać o
    konkretny obiekt.