  • 1. Data: 2022-11-29 18:13:09
    Temat: Mocowanie taśmy LED do betonu
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Jest sobie pomieszczenie gospodarcze, którego sufit jest spodem
    nieotynkowanego, betonowego stropu. Jak łatwo i szybko przymocować do
    tego sufitu taśmę LED? Klej montażowy? Klej termotopliwy (który)? Coś
    innego?

  • 2. Data: 2022-11-29 18:28:55
    Temat: Re: Mocowanie taśmy LED do betonu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63863da6$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    user JDX pisze tak:

> [...]
    > nieotynkowanego, betonowego stropu. Jak łatwo i szybko przymocować
    > do tego sufitu taśmę LED? Klej montażowy? Klej termotopliwy

    Tam gdzie wszystko zawiedzie wkracza pianka montażowa.

    --
    Piter

    halo Tu dzwoni Macron

  • 3. Data: 2022-11-29 18:37:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

> [...]
    > nieotynkowanego, betonowego stropu. Jak łatwo i szybko przymocować
    > do tego sufitu taśmę LED? Klej montażowy? Klej termotopliwy (który)?

    Jeśli klej termotopliwy, to może któryś z "żywych"? To takie, które
    nigdy nie krzepną do końca, zostaje taki kisiel, który lepi się do
    wszystkiego, ale nie zostawia śladów na powierzchniach, z którymi
    ma kontakt. Toto raczej się nie odkleja samo, a jeśli już, wystrczy
    dopchnąć, i znowu trzyma. Ciepło ledów nie powinno mu zaszkodzić,
    a wręcz przeciwnie. Ja tego używałem w wersji przemysłowej, czyli
    klej w tzw. "poduszeczkach", topionych w podgrzewanym kotle. Potem
    podgrzewanym wężem do głowicy strzelającej klejem. Ale tu można
    poduszeczki stopić w puszce po sardynkach, nanieść byle czym -- i
    też będzie. Rodzajów jest tego od cholery, w kartach katalogowych
    wymieniają różne powierzchnie przeznaczenia, beton chyba też tam
    był. To było ładnych parę lat temu, ale jeśli kierunek dobry, mogę
    odgrzebać namiar na dystrybutora.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2022-11-29 20:38:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 18:13, JDX pisze:
> [...]
    > nieotynkowanego, betonowego stropu. Jak łatwo i szybko przymocować do
    > tego sufitu taśmę LED? Klej montażowy? Klej termotopliwy (który)? Coś

    Ja bym dal w profil aluminiowy i ten do sufitu.
    Profil odprowadzi ciepło i taśma będzie praktycznie wieczna a nie na
    góra rok i spalone ledy.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2022-11-29 23:14:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 29 November 2022 at 18:13:13 UTC+1, JDX wrote:
> [...]
    > nieotynkowanego, betonowego stropu. Jak łatwo i szybko przymocować do
    > tego sufitu taśmę LED? Klej montażowy? Klej termotopliwy (który)? Coś
    Nie używa się tąśm ledowych
    gdy są tanie lampy ledowe z 2/4 taśmami LED
    i z mocowaniem do sufitu.

    Beton to żrący materiał i nieizolowaną oprawą taśme LED przeżre, bo tam wilgoć
    i ryzyko porażenia prądem

  • 6. Data: 2022-11-30 00:52:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 29.11.2022 20:38, Irokez wrote:
    [...]
    > Ja bym dal w profil aluminiowy i ten do sufitu.
    Myślałem nad tym, ale profile do LED-ów zawsze mają jakąś tam wysokość,
    a mnie zależy na tym, aby kąt świecenia był jak największy. No chyba że
    bym jako profilu zwykłego płaskownika alu użył.

    > Profil odprowadzi ciepło i taśma będzie praktycznie wieczna a nie na
    > góra rok i spalone ledy.
    Ale to chyba raczej jest cecha chińszczyzny, a ja najtańszego gówna
    nawet do pomieszczenia gospodarczego nie zamierzam kupować. Poza tym w
    tym zastosowaniu to te LED-y nie będą miały okazji dobrze się rozgrzać.

  • 7. Data: 2022-11-30 00:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JDX j...@o...pl ...

> [...]
    > nieotynkowanego, betonowego stropu. Jak łatwo i szybko przymocować
    > do tego sufitu taśmę LED? Klej montażowy? Klej termotopliwy

    Profil alu - 10zł za metr jeszcze niedawno kosztował.
    I mozesz go przykleić na mamuta.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 8. Data: 2022-11-30 00:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

    > Beton to żrący materiał i nieizolowaną oprawą taśme LED przeżre,
    > bo tam wilgoć i ryzyko porażenia prądem

    Dokładnie. Te 12v jest zabójcze :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 9. Data: 2022-11-30 07:39:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > nieotynkowanego, betonowego stropu. Jak łatwo i szybko przymocować do
    > tego sufitu taśmę LED? Klej montażowy? Klej termotopliwy (który)? Coś
    Miałem ten sam dylemat, bo nie chciało mi się wiercić w suficie.
    Ostatecznie kupiłem profil aluminiowy i przykręciłem go co 70 cm kołkami
    rozporowymi fi 6. Roboty było niewiele, trzyma dobrze i nie martwię się,
    że się odklei.
    Na pewno zwykły klej na gorąco się nie nadaje bo od ciepłych diod
    zmięknie i się odklei.
    Jacek

  • 10. Data: 2022-11-30 07:50:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.11.2022 o 00:52, JDX pisze:
    > On 29.11.2022 20:38, Irokez wrote:
    > [...]
    > Myślałem nad tym, ale profile do LED-ów zawsze mają jakąś tam wysokość,
    > a mnie zależy na tym, aby kąt świecenia był jak największy.
    Kupujesz profil o wysokości 7 mm z mlecznym kloszem i świeci na 180
    stopni. Klosz mleczny zabiera niestety ok. 10% światła.

    Jacek