  • 1. Data: 2012-04-29 07:45:57
    Temat: Montaż bramy wjazdowej
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Zakupiłem ostatnio w Praktikerze bramę wjazdową 3,5m ze słupkami.
    Moje pytanie jak prawidłowo zamontować słupki:

    - jaka głębokość?
    - czy postawić go na ziemi czy najpierw wsypać tam jakieś kamienie, cegły?
    - czy połączyć pod ziemią oba słupki i jak to zrobić - długa wylewka czy
    jakiś pręt?
    - jak długo od wylewki poczekać zanim zamontuję skrzydła bramy?

    Piotr.

  • 2. Data: 2012-04-29 13:02:00
    Temat: Re: Montaż bramy wjazdowej
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:
> [...]
    > wylewka
    > czy jakiś pręt?
    > - jak długo od wylewki poczekać zanim zamontuję skrzydła bramy?

    fundament poniżej strefy przemarzania by pasowało dać.

    ponadto cała brama powinna być połączona w jednym betonie.

  • 3. Data: 2012-05-08 11:17:34
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> napisał(a):

    >Zakupiłem ostatnio w Praktikerze bramę wjazdową 3,5m ze słupkami.
    >Moje pytanie jak prawidłowo zamontować słupki:
    >
    >- jaka głębokość?

    Nie wiem co za slupki, ale opowiem ci historie, ktora powinna dac ci do myslenia.
    Kiedys robiac zwykla brame wjazdowa do domu wkopalem slupki na ponad 1.5m, sasiad
    u siebie zrobil na metr... przy tym sie podsmiewajac, ze chyba chce sie
    przekopac na druga strone ziemi jak tak gleboko kopie.
    Po paru latach slupki mu powylazily i powykrzywialy, a brama osiadla,
    u mnie stoia do dzis (tak z 20 lat juz)

  • 4. Data: 2012-05-08 13:05:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przesmiewca wrote:

> [...]
    > tak gleboko kopie.
    > Po paru latach slupki mu powylazily i powykrzywialy, a brama osiadla,

    może to historia o moim szanownym ojcu :)

    też kurcze wkopał słupki ledwo co i co roku wszystko jeździ :)

  • 5. Data: 2012-05-09 09:22:30
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > przekopac na druga strone ziemi jak tak gleboko kopie.
    > Po paru latach slupki mu powylazily i powykrzywialy, a brama osiadla,
    Niestety potwierdzam. Osadzile slupki na okolo 70 cm.
    Podczas zimy obserwuje jak gora slupka "ucieka" o kilka cm.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2012-05-10 08:10:19
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    >też kurcze wkopał słupki ledwo co i co roku wszystko jeździ :)

    a w co wkopal?