  • Data: 2020-10-12 14:45:31
    Temat: Odpływy z rynien - z siatką czy bez?
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    Czyszczaki/kratki u góry w lejach spustowych są uciążliwe do
    czyszczenia. Zamieniłem je na rewizje z kratką na dole przy wejściu
    rury do instalacji odprowadzającej wodę do zbiornika.
    Ponieważ nie mam jeszcze docelowych rur spustowych ani
    utwardzonego-docelowego podłoża potrzebowałem jakieś tymczasowe
    rozwiązanie i wybrałem takie gówniane, za przeproszeniem:

    https://allegro.pl/oferta/czyszczak-rewizja-rynny-ru
    ry-spustowej-110-sitko-9424897193

    Po pierwszej ulewie wszystkie kratki wpadły do środka. Błąd
    konstrukcyjny - brak solidnego podparcia kratki od strony przeciwnej
    rewizji, przez co napór wody wygiął kratkę, która wyskoczyła z
    bocznych podparć.
    Wypłynęła do zbiornika tylko jedna. 4 gdzieś utknęły. Zajebiście.
    Są dostępne tego typu rewizje z kratką wtopioną w konstrukcję
    rewizji, ale teraz się zastanawiam czy w ogóle kratka potrzebna? Co
    jakiś czas napór wody z ulewy powinnien wypłukać wszystkie liście
    jakie wpadły do instalacji i zanieczyszczenia zatrzymają się na koszu
    w zbiorniku. Może kratki zbędne?
    Jak nie mailem żadnych kratek i nie było instalacji odprowadzającej
    do zbiornika (tylko rury spustowe na glebę) to rynny dachowe były
    czyste wszystko się ładnie spłukiwało. Jak podłączyłem rynny do
    instalacji to zapobiegawczo założyłem kratki w lejach co oczywiście
    spowodowało zapchanie je w krótkim czasie. Może dać to na żywioł bez
    żadnych i niech się płucze?

    --
    Marek