  • 191. Data: 2017-08-24 12:03:46
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.08.2017 o 12:38, Myjk pisze:
    > Tue, 22 Aug 2017 13:30:02 +0200, Elektrolot

    > Liściasty testował ostatnio chłodzenie podłogą, to może się wypowiedzieć.
    > Aczkolwiek upałów to ostatnio w lato nie ma, wiec ciężko weryfikować. :/ Ja
    > się w zeszłym tygodniu wybrałem do Zatoru na kolejki (dosłownie, stoi się
    > po 40-60 min. do każdej atrakcji -- paranoja) to akurat się smażyliśmy, ale
    > ogólnie to nędza pogodowa jest.
    >
    > Ja natomiast zimnej i mokrej podłogi nie toleruję, toteż planuję konwektory
    > ew. chłodnice. Jeden duży w salonie/jadalni, a nad górą się jeszcze
    > zastanawiam. Z pewnością wszystko będzie na wodzie lodowej.

    nie wiem jak dużo czasu masz zamiar siedzieć w salonie w upały
    (szczególnie mając basen). Ja mam 2 klimy - jedną w salonie, drugą w
    sypialni. W salonie odpalam bardzo rzadko, za to ta w sypialni jest
    super - włączam przed snem i ustawiam żeby się wyłączyła ok. godzinę po
    zaśnięciu - w upały śpi się dużo dużo lepiej!

    Łukasz

  • 192. Data: 2017-08-24 21:02:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > za 10 lat
    > ogrzewanie będzie go kosztować mniej i będzie na tym realnie zarabiał:-)

    Realnie to by zarabiał, jakby za te "końcówki" z różnych robót kupił
    mieszkanie. Za 10 lat najemcy by go spłacili, a potem by zarabiał.z

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 193. Data: 2017-08-24 21:07:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > robociznę jego w sezonie grzewczym wyceniłem na 10 tys. zł.
    > Zgodził się nawet z wyceną, ale nie przejmuje się i dalej pali ;P
    Bo automatycznie jak przestanie palić, to ta kasa magicznie pojawi się w
    portfelu. Zastanówcie się przez chwilę co piszecie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 194. Data: 2017-08-24 21:37:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > niestety aktualny rzad traktuje odnawialne zrodla jak fanaberie.

    Chodzi Ci o to, że z kasy wszystkich nie chcą sponsorować małej garstce?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 195. Data: 2017-08-24 21:40:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Odnosnie ocieplenia - wkleilem 20cm styro grafitowego z lambda 31. Jako
    > ze ekipa pracowala podczas mojej nieobecnosci odstawila niezla fuche
    > jesli chodzi o powierzchnie - nie jest plasko, a przylozona lata
    > wykazuje spore odchyly od pionu. Ekipe pogonilem i nowa druzyna nakleja
    > na te 20cm kolejne 3-4 by wyrowniac sciany. 3 sciany juz sa gotowe i
    > wyglada to dobrze.
    > Ostatecznie bede mial 20cm styropianu z dobra lambda i 4-5cm styro z
    > lambda 36 do 40. Powinno byc wiec dosc cieplo:)

    Robił ktoś z Was coś samemu na budowie czy tylko tak poganiacie? Wiesz
    że do wyrównywania służy tarka? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 196. Data: 2017-08-24 21:51:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Obecne produkty nie wytrzymają 10 lat. Jak 5 to będzie dobrze.

    I jak, będzie KIKI? :-D
    https://1drv.ms/f/s!AuX2qG-ZltLRgetBw94-zVU1Jzq-Ew

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 197. Data: 2017-08-24 23:05:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 21:07:57 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Bo automatycznie jak przestanie palić, to ta kasa magicznie pojawi się w
    > portfelu. Zastanówcie się przez chwilę co piszecie.

    Ot to;)

  • 198. Data: 2017-08-24 23:35:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 19 Aug 2017 01:54:21 +0200, gobo napisał(a):

> [...]
    > ze ekipa pracowala podczas mojej nieobecnosci odstawila niezla fuche
    > jesli chodzi o powierzchnie - nie jest plasko, a przylozona lata

    Zasadnicze pytanie: czy ściana była idealnie pionowa?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 199. Data: 2017-08-25 08:06:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 sierpnia 2017 21:07:57 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Bo automatycznie jak przestanie palić, to ta kasa magicznie pojawi się w
    > portfelu. Zastanówcie się przez chwilę co piszecie.

    Rozumiem, że Twój czas prywatny jest nieograniczony i darmowy?
    I tak, tak to właśnie działa. Jakby teściu zamiast tych 120 godzin
    bezsensownego zapieprzania przy paleniu usiadł do kompa i robił robotę,
    to miałby minimum 10 tysięcy w kieszeni więcej. Albowiem jest pracoholikiem
    i każdą chwilę spędza nad robotą. Dla ludzi np. na etacie ta reguła
    mogłaby nie zadziałać, co nie znaczy że czas wolny tych ludzi nic nie kosztuje.

    L.

  • 200. Data: 2017-08-25 08:33:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 08:07:00 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > bezsensownego zapieprzania przy paleniu usiadł do kompa i robił robotę,
    > to miałby minimum 10 tysięcy w kieszeni więcej.

    Z takim podejściem to bardzo musisz sie wk...iać na kiblu siedząc. Bo jakby nie było
    to z kwadrans dziennie w plecy czyli wg Twoich wyliczeń ze 2 stówy tygodniowo;)