  • 11. Data: 2022-08-19 18:06:58
    Temat: Re: Okulary progresywne.
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2022 o 13:33, m4rkiz pisze:

    > e, chyba słabiej - przetestowanie progresów kosztowałoby go 300 złotych
    > a nie 2000

    Stwierdziłby, że 'kto kupuje tanio, dwa razy kupuje' i poszedłby jednak
    zapłacić 2tys za prawdziwe polskie progresy a nie popierdółki chińskie ;)

    --
    Pete

  • 12. Data: 2022-08-19 19:18:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 13:44:50 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Nie każdy może nosić soczewki.
    Te co napisalem moze nosic każdy bo wszczepiają w oko zamiast oryginalnej. No dobra.
    Jeden na milion nie może. Właśnie jestem na etapie zastanawiania się czy sobie nie
    zafundować takich nowych oczu. Znam kogoś kto miał zaćme i mu zamontowali do oka
    trochę tańsze. Bardzo zadowolony.

  • 13. Data: 2022-08-19 20:21:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Aug 2022 00:17:03 -0700 (PDT), Adam Lubszczyk
    <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Mój Boże! Dwa tysiaki poszły w błoto. Tak g... wy

    Oo dzisiaj małżonka odbierała okulary za 1100, a ja prawie
    zemdlałem jak usłyszałem cenę. Z czego te okulary robią, ze złota?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2022-08-19 20:24:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Aug 2022 11:53:45 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Cena faktycznie chora, ostatnio wyszło 3k z oprawkami.

    Ludzie 3k za okulary? Ja używam okulary z Rossmana za 25 zł, dwa lata
    już mają posklejane, łączone koszulka termokurczliwą ale ciągle
    spełniają swoją funkcję i nie odczuwam potrzeby wymiany.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2022-08-19 20:30:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 20:24 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Ludzie 3k za okulary? Ja używam okulary z Rossmana za 25 zł, dwa lata
    > już mają posklejane, łączone koszulka termokurczliwą ale ciągle
    > spełniają swoją funkcję i nie odczuwam potrzeby wymiany.

    Ja w ogóle nie potrzebuję, mam jeszcze taniej niż Ty.
    Masz progresywne za 25 zł?

    TG

  • 16. Data: 2022-08-19 20:33:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 19 Aug 2022 20:30:32 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Ja w ogóle nie potrzebuję, mam jeszcze taniej niż Ty.

    Gratuluję.

    > Masz progresywne za 25 zł?

    Nie ale czy poruszana cena progresywnych jest uzasadniona? Ze złota
    są?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2022-08-19 20:38:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 20:33 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Gratuluję.
    Dzięki!

    > Nie ale czy poruszana cena progresywnych jest uzasadniona? Ze złota są?

    Tyle kosztują, tańszych, dobrych progresywnych nie ma.
    Znam wiele innych produktów/branż gdzie ceny też są "z dupy" a człowiek i
    tak musi bulić bo wszędzie tyle samo śpiewają.

    TG

  • 18. Data: 2022-08-19 21:49:12
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 20:24, Marek pisze:

    > Ludzie 3k za okulary? Ja używam okulary z Rossmana za 25 zł, dwa lata
    > już mają posklejane, łączone koszulka termokurczliwą ale ciągle
    > spełniają swoją funkcję i nie odczuwam potrzeby wymiany.

    Ale tak kupisz tylko i wyłącznie okulary do czytania czyli tzw. "plusy"
    do bliży, a nie okulary korekcyjne do chodzenia "minusy", inaczej
    okulary do dali.

    W okularach korekcyjnych "minusach" jest zbyt dużo parametrów do
    uwzględnienia m.in. rozstaw źrenic, różnice pomiędzy lewym i prawym
    okiem, czasami dochodzą inne wady takie jak astygmatyzm czy zez.

    Dlatego szkła i okulary takie są produkowane pod konkretnego pacjenta.
    Nawet jak Ci się uda kupić takie okulary to tylko możesz sobie pogorszyć
    wzrok.

  • 19. Data: 2022-08-19 22:03:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    nie zafundować takich nowych oczu. Znam kogoś kto miał zaćme i mu zamontowali do oka

    Nie każdy może mieć wszczepioną soczewkę. Mój wujek miał takie
    wszczepione. Oczywiście był zadowolony, bo prawie w ogóle nie widzieć, a
    widzieć prawie normalnie to wielka różnica. Często spotykam się z
    gościem, który miał wszczepione soczewki, ale coś poszło nie tak. Wdał
    się jakiś stan zapalny i gość całkowicie stracił wzrok. Teraz chodzi z
    białą laską. Rozmawiałem z nim kilka razy na temat tego dlaczego jest
    niewidomym. Opowiedział mi całą historię. Nie jest całkowicie ślepy.
    Rozróżnia kiedy jest ciemno i widno, ale nie widzi konturów.

    Inny kolega zaś miał zabiegi zmiany ogniskowych własnych soczewek, a
    wcześniej nosił dosłownie "denka od szampana". Miał wadę na poziomie
    siedmiu czy ośmiu dioptrii. Ale w jego przypadku zabieg był udany. Robił
    oboje oczu. Ale wtedy był jeszcze przed trzydziestką. To też inaczej się
    regeneruje organizm.

  • 20. Data: 2022-08-19 22:16:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 20:21, Marek pisze:

    > Oo  dzisiaj małżonka odbierała okulary za 1100, a ja  prawie zemdlałem
    > jak usłyszałem cenę. Z czego te okulary robią, ze złota?

    To taniocha. Mnie za same soczewki krzyknęli 1600zł. + oprawki od 200 do
    ponad 1000zł.

    Koleżanka zaś ma kilka wad wzroku i robiła okulary. Za same szkła
    musiała dać prawie 4 tys. zł.