  • 1. Data: 2022-08-18 20:28:54
    Temat: Pompa ciepła powietrze-cwu - warto?
    Od: M M <m...@g...com>

    Bojler elektryczny (Atlantic 300l 3kW) po 11 latach zaczął przeciekać. Poprzedni też
    wytrzymał 11 lat, z tym że poprzedni (niby ten sam model) miał jakąś elektronikę do
    ochrony przed korozją (anoda tytanowa?) którą w nowszym zastąpiono zwykłą anodą
    magnezową bez zasilania - ale jak widać efekt końcowy podobny.
    Więc "teraz to już musimy zrobić ten remont" - czy warto interesować się pompami
    ciepła do grzania cwu? Są na to jakieś ulgi podatkowe / dotacje?

  • 2. Data: 2022-08-18 20:48:55
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-cwu - warto?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 18 August 2022 at 20:28:56 UTC+2, M M wrote:
> [...]
    > Więc "teraz to już musimy zrobić ten remont" - czy warto interesować się pompami
    ciepła do grzania cwu? Są na to jakieś ulgi podatkowe / dotacje?
    spam

  • 3. Data: 2022-08-18 21:37:35
    Od: M M <m...@g...com>

    Nie żaden spam, poważnie pytam, jest awaria i muszę coś kupić do CWU, pytam o
    praktyczne doświadczenia.
    Albo zwykły bojler, albo pompę ciepła (zintegrowaną z bojlerem, lub współpracującą z
    osobnym z wężownicą) jeśli mimo wyższej ceny zakupu da to jakieś realne oszczędności.
    Dom jednorodzinny 110m^2 około 20-letni, brak gazu, wszystko na prąd (tańszy w
    godz.13-16/22-7 - Energa G12R). Ogrzewanie podłogowe elektryczne akumulacyjne +
    awaryjnie kominek, brak instalacji CO.
    Jest PV ale pokrywa może 40-50% zapotrzebowania, prawie 10 kWp i brak miejsca na
    więcej (skomplikowany dach), daleko do wyzerowania rachunków.

  • 4. Data: 2022-08-18 22:18:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-18 o 21:37, M M pisze:
> [...]
    > Jest PV ale pokrywa może 40-50% zapotrzebowania, prawie 10 kWp i brak miejsca na
    więcej (skomplikowany dach), daleko do wyzerowania rachunków.
    To tak za bardzo alternatywy nie masz, bo to co zaoszczędzisz na
    podgrzewaczu zamiast PC wydasz na energię, więc PC, popytaj w gminie czy
    województwie czy nie ma jakiego wsparcia bo obecne ceny PC trochę chore.
    Bez wsparcia najtańsza jaką widze na szybko to
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-cwu-300-zbior
    nik-stal-nierdzewna-11517877874
    czyli w 10kzł powinieneś się zmieścić z montażem. Masz PC i zbiornik,
    tyle że trzeba jej powietrze 'dać' czyli jakieś kanał potrzebny żeby
    miała skąd ciepło czerpać.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-08-18 23:04:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/08/2022 21:37, M M wrote:
    > Albo zwykły bojler, albo pompę ciepła (zintegrowaną z bojlerem, lub współpracującą
    z osobnym z wężownicą) jeśli mimo wyższej ceny zakupu da to jakieś realne
    oszczędności.

    Raczej Ci się nie zwróci, jeśli to tylko do grzania c.w.u.

    Sens miało by do c.o. i przy okazji do c.w.u.

    Tylko że to bez szans: w najbliższym czasie nie kupisz jakiejkowleik
    pomy ciepła. Wszystko wysprzedane i są zapisy jak za telewizorami w PRL.

  • 6. Data: 2022-08-19 13:16:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Aug 2022 11:28:54 -0700 (PDT), M M

    > Więc "teraz to już musimy zrobić ten remont"
    > - czy warto interesować się pompami ciepła
    > do grzania cwu?

    Musisz policzyć, dla przykładu taki 300L HEWALEX PCWU 300eK-1,8kW kosztuje
    około 11 tys. zł (gdzie sam zasobnik to okolice 4 tys. zł). Parametry to ma
    dosyć mizerne, bo przy A20W10-55 ma COP 3,75. Przy A2W10-55 to będzie mieć
    pewnie poniżej 2, a przy A-7 to już w ogóle mizeria będzie. Te pompy sa
    głównie jako zamiennik pod śmieciuchy, żeby nie kotłować w lecie.

    > Są na to jakieś ulgi podatkowe / dotacje?

    Coś tam jest w CP i MP4.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2022-08-19 22:20:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 20:48, a a pisze:
> [...]
    magnezową bez zasilania - ale jak widać efekt końcowy podobny.
    ciepła do grzania cwu? Są na to jakieś ulgi podatkowe / dotacje?

    Ale pompa ciepła też musi posiadać zasobnik CWU.

    Jeżeli nie chcesz wymieniać zasobników co kilkanaście lat to kup
    zasobnik nierdzewny, albo zasobnik z nierdzewną wężownicą do
    przepływowego podgrzewania ciepłej wody. W wężownicy płynie podgrzewana
    woda użytkowa, a w zbiorniku jest woda kotłowa.

  • 8. Data: 2022-08-21 15:06:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.08.2022 20:28, M M wrote:
    > Więc "teraz to już musimy zrobić ten remont" - czy warto interesować się pompami
    ciepła do grzania cwu? Są na to jakieś ulgi podatkowe / dotacje?

    Do PC też będzie potrzebny zbiornik na CWU i wymieniać go trzeba będzie
    pewnie tak samo często. Ale samo ogrzewanie będzie ~3x tańsze.

    Napisz do "Klimatyzacja Katowice", robią na klimatyzatorach. Prosty
    układ do grzania CWU ma szansę wyjść u nich zdecydowanie taniej niż
    szukanie dowolnej dedykowanej PC.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2022-08-22 10:15:46
    Od: M M <m...@g...com>

    niedziela, 21 sierpnia 2022 o 15:06:28 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Napisz do "Klimatyzacja Katowice", robią na klimatyzatorach. Prosty
    > układ do grzania CWU ma szansę wyjść u nich zdecydowanie taniej niż
    > szukanie dowolnej dedykowanej PC.

    Jestem z pomorskiego, niestety do Katowic trochę daleko. Chodzi mi po głowie odzysk
    ciepła z wentylacji wyciągowej (kuchnia, łazienka) po czym to ochłodzone i osuszone
    (to też trochę ciepła ze skraplania) powietrze zimą wyrzucać na zewnątrz a latem na
    poddasze (nieużytkowe, magazynowe) gdzie jest bardzo gorąco. Taki "monoblok" co ma z
    jednej strony kanałami wlot ciepłego i wylot zimnego powietrza, z drugiej wlot zimnej
    i wylot ciepłej wody (obieg zamknięty do wężownicy bojlera) a z trzeciej
    odprowadzenie skroplonej wody do kanalizacji. MP4 odpada, mam już MP3 i chcę zostać
    na starych zasadach. Czyli ewentualnie zostaje CP, gmina jest na liście tych co mają
    umowy.

  • 10. Data: 2022-08-22 10:28:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-22 o 10:15, M M pisze:
> [...]
    bojlera) a z trzeciej odprowadzenie skroplonej wody do kanalizacji.
    No to masz takie monobloki na aledrogo, więc nie wiem w czym masz problem
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-do-bojlera-he
    walex-cwu-3kw-podgrzewac-12517092507
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-4-1-kw-drops-
    m-4-2-produkt-polski-12520044537