  • 1. Data: 2022-08-19 09:17:03
    Temat: Okulary progresywne.
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Przepraszam za NTG, ale tę grupę czytam regularnie i jest ona jeszcze "żywa" oraz
    tematyka wydaje mi się związana także z życiem domowym, a czuję potrzebę wyżalenia
    się i być może ostrzeżenia innych.

    Pokusiłem się o zakup nowych okularów ze szkłami progresywnymi ( -3,5 dal / -1 bliży)
    - tak zachwalanych przez okulistę i innych.

    Mój Boże! Dwa tysiaki poszły w błoto. Tak g... wyrobu nigdy nie używałem.
    TRAGEDIA!

    To, że przy poruszaniu głową wszystko faluje (zmienia kształty), można by się chyba
    przyzwyczaić, ale wg mnie niedopuszczalne jest aby wyraźny obraz obejmował tak
    niewielki obszaru widzenia.

    Tylko to co powyżej poziomu (przez niewielki górny obszar szkieł) obraz jest wyraźny
    i to nie na pełną szerokość, bo boki zaczynają się rozmywać.
    To co na wprost, już zaczyna być nieostre, a poniżej poziomu to dramat - jakby bez
    okularów.

    Dolna część okularów miała ułatwić czytanie. Dotychczas zdejmowałem okulary i
    przybliżałem tekst bardzie i mogłem czytać. Był pewien zakres odległości do czytanie
    niedostępny - za daleko bez okularów a za blisko w okularach. Po to głównie skusiłem
    się na progresy, aby uzyskać dostęp do tego zakresu np. jakiś napis jest na tyle
    mały, że muszę się przybliżyć i zdjąć okulary, ale dostęp do napisu jest utrudniony i
    nie mogę przybliżyć głowy na tyle aby go widzieć wyraźnie.

    No i co, nowe okulary działają? Tak, tyle że obszar dobrego widzenia na kartce A4 to
    niewielki prostokąt obejmujący 30% wysokości i 70% szerokości kartki.
    Czytając trzeba ruszać głową na boki (aby wyostrzyć początek i koniec linii) oraz z
    góry na dół (lub ruszać kartką). Ciekawostka, pionowy zakres można zwiększyć
    ustawiając kartkę prawie w poziomie :)
    Pracuję przy komputerze, monitor 22'' w odległości ok. 80 cm - nie ma takiej pozycji
    aby objąć dobrą ostrością widzenia cały ekran, a niewielki pionowy ruch głową
    drastycznie zmienia ostrość widzenia.

    Okulary, a właściwie tylko szkła (ale to one są najdroższe), nadają się tylko do
    śmietnika. Szkła są chyba niezwracalne i nie obejmu ich chyba reklamacja bo są niby
    sprawne, a że źle działają wg mnie to niestety chyba moja wina bo mogłem się
    dowiedzieć (a może mogłem gdzieś wypróbować takie okulary przed zakupem - jest taka
    możliwość ?) , więc kasa stracona.

    Jeszcze raz przepraszam za wylane żale, ale może jednak komuś się to przyda i uniknie
    mojego błędu.

    Adam

  • 2. Data: 2022-08-19 11:53:45
    Temat: Re: Okulary progresywne.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 09:17 Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > chyba moja wina bo mogłem się dowiedzieć (a może mogłem gdzieś
    > wypróbować takie okulary przed zakupem - jest taka możliwość ?) , więc

    Moja Żona zamówiła już trzeci komplet progresywnych.
    Cena w progresach zależy z wielkości ostrego pola widzenia.
    Ewidentnie dostałeś najtańsze szkła w cenie średnich.
    Przy pierwszym podejściu robiła ze 4 przymiarki na różnych szkłach aż było
    tak jak chciała.
    Cena faktycznie chora, ostatnio wyszło 3k z oprawkami.
    Praktycznie każdy salon, który odwiedziła miał taką ofertę, że jak w ciągu
    miesiąca nie przyzwyczaisz się do progresów to możesz je zwrócić i
    dostajesz dwa komplety normalnych okularów (nic nie dopłacasz).

    TG

  • 3. Data: 2022-08-19 12:11:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 19.08.2022 o 09:17, Adam Lubszczyk pisze:
    > Mój Boże! Dwa tysiaki poszły w błoto. Tak g... wyrobu nigdy nie używałem.

    Na zennioptical kupiłbyś za 60 dolców.

  • 4. Data: 2022-08-19 12:24:56
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > ciągu miesiąca nie przyzwyczaisz się do progresów to możesz je zwrócić i
    > dostajesz dwa komplety normalnych okularów (nic nie dopłacasz).

    W moim przypadku optyk odradził mi progresy (ze względu na jeszcze
    niewielką wadę) i polecił, jak on to nazwał, szkła relaksacyjne - które
    nie mają takich mocno zaznaczonych stref.
    I jestem mega zadowolony.

    Może tą drogą da się pójść?

    --
    Pete

  • 5. Data: 2022-08-19 12:41:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2022 o 12:11, m4rkiz pisze:

    > Na zennioptical kupiłbyś za 60 dolców.
    + shipping + VAT

    I kląłby tak samo :)

    --
    Pete

  • 6. Data: 2022-08-19 13:33:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 sierpnia 2022 o 11:53:53 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > miesiąca nie przyzwyczaisz się do progresów to możesz je zwrócić i
    > dostajesz dwa komplety normalnych okularów (nic nie dopłacasz).

    Ok pieć tysięcy złotych kosztuje soczewka z filtrem UV, korygująca wady typu
    astygmatyzm, wieloogniskowa itp. wszczepiana
    zamiast oryginalnej. Wszczepienie na NFZ robią.

  • 7. Data: 2022-08-19 13:33:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 19.08.2022 o 12:41, Pete pisze:

    > + shipping + VAT
    >
    > I kląłby tak samo :)

    e, chyba słabiej - przetestowanie progresów kosztowałoby go 300 złotych a nie 2000

  • 8. Data: 2022-08-19 13:37:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2022 00:17:03 -0700 (PDT), Adam Lubszczyk napisał(a):

> [...]
    możliwość ?) , więc kasa stracona.

    > Jeszcze raz przepraszam za wylane żale, ale może jednak komuś się to przyda i

    Wybrałeś (albo Tobie wybrano) zły typ szkieł.
    Jak byłem pierwszy raz w zakładzie optycznym na pomiary (dochodzący lekarz
    okulista) i wybór szkieł/oprawek, to miałem do wyboru trzy typy szkieł.
    Te, które wybrałem (średnie, bo najlepsze kosztowały powyżej moich
    możliwości), miały wszystko w porządku w zakresie pionowym, natomiast na
    serokość ostrość była tak na oko na 90 stopni, a więc obejmowało mi prawie
    dwa monitory stojące obok siebie.
    Nie było żadnego pływania czy falowania obrazu przy ruchach głową.
    W samochodzie doskonale się sprawdzały.

    Kilka lat później wzrok mi się nieco pogorszył, okulary już mi trochę nie
    pasowały.

    Poszedłem do tego samego optyka na pomiary i nowe oprawki oraz szkła.
    Tym razem powiedziałem, że wolę "najszersze" szkła.
    Dostałem takie okulary, ostrość na pełnym obszarze. W porównaniu do
    poprzednich: rewelacja.
    Dodatkowo otrzymałem "nakładki" do samochodu (i nie tylko) - czyli same
    szkła z mostkiem i mocnymi magnesami. Szkła niebieskie (jak np.
    narciarskie) polaryzacyjne. Można je nałożyć na okulary lub podnieść do
    poziomu. Okulary z założonymi dodatkowymi szkłami wyglądają jak zwykłe
    przeciwsłoneczne.
    Jedyna wada nakładek, to możliwość utrudnionego widzenia niektórych ekranów
    LCD z powodu polaryzatorów. W jednym aucie mam tak, że głowę muszę nieco
    przechylić w bok, aby obraz z radia się rozjaśnił.

    Moja reda: szybko reklamuj.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-08-19 13:44:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 13:33 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ok pieć tysięcy złotych kosztuje soczewka z filtrem UV, korygująca wady
    > typu astygmatyzm, wieloogniskowa itp. wszczepiana
    > zamiast oryginalnej. Wszczepienie na NFZ robią.

    Nie każdy może nosić soczewki.

  • 10. Data: 2022-08-19 17:38:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > TRAGEDIA!
    >
    > To, że przy poruszaniu głową wszystko faluje (zmienia kształty),

    Obecnie mam drugie okulary progresywne i jestem zadowolony. Pierwsze
    miały tak zwany długi kanał, co powodowało, że przejście od strefy ze
    dali do strefy do bliży było "rozmyte". Nigdy się do nich nie
    przyzwyczaiłem, mimo, że optyk zapewniał, że jeszcze miesiąc i już się
    przyzwyczaję. Od dwóch lat mam soczewki z krótkim kanałem i te są dużo
    lepsze.
    Próbowałeś soczewek dwuogniskowych? Miałem takie i te mi odpowiadały, z
    tym, że tam jest duże pole do dali i małe do bliży a pola do średniej
    odległości nie ma wcale. Z wiekiem zaczęło mi tego brakować, bo na
    przykład jadąc autem dobrze widziałem drogę i coś z odległości 25 cm,
    ale już patrzenie na nawigację było kiepskie. Dlatego zdecydowałem się
    na progresywne. Szkła mam takie: Izoplast Intuitiv Plus Mini z JZO.
    Jacek