    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okulary progresywne.
    Date: Fri, 19 Aug 2022 17:38:24 +0200

    W dniu 19.08.2022 o 09:17, Adam Lubszczyk pisze:
    > Przepraszam za NTG, ale tę grupę czytam regularnie i jest ona jeszcze "żywa" oraz
    tematyka wydaje mi się związana także z życiem domowym, a czuję potrzebę wyżalenia
    się i być może ostrzeżenia innych.

    > Pokusiłem się o zakup nowych okularów ze szkłami progresywnymi ( -3,5 dal / -1
    bliży) - tak zachwalanych przez okulistę i innych.

    > Mój Boże! Dwa tysiaki poszły w błoto. Tak g... wyrobu nigdy nie używałem.
    > TRAGEDIA!
    >
    > To, że przy poruszaniu głową wszystko faluje (zmienia kształty),

    Obecnie mam drugie okulary progresywne i jestem zadowolony. Pierwsze
    miały tak zwany długi kanał, co powodowało, że przejście od strefy ze
    dali do strefy do bliży było "rozmyte". Nigdy się do nich nie
    przyzwyczaiłem, mimo, że optyk zapewniał, że jeszcze miesiąc i już się
    przyzwyczaję. Od dwóch lat mam soczewki z krótkim kanałem i te są dużo
    lepsze.
    Próbowałeś soczewek dwuogniskowych? Miałem takie i te mi odpowiadały, z
    tym, że tam jest duże pole do dali i małe do bliży a pola do średniej
    odległości nie ma wcale. Z wiekiem zaczęło mi tego brakować, bo na
    przykład jadąc autem dobrze widziałem drogę i coś z odległości 25 cm,
    ale już patrzenie na nawigację było kiepskie. Dlatego zdecydowałem się
    na progresywne. Szkła mam takie: Izoplast Intuitiv Plus Mini z JZO.
    Jacek