  • Data: 2022-08-19 21:49:12
    Temat: Re: Okulary progresywne.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.08.2022 o 20:24, Marek pisze:

    > Ludzie 3k za okulary? Ja używam okulary z Rossmana za 25 zł, dwa lata
    > już mają posklejane, łączone koszulka termokurczliwą ale ciągle
    > spełniają swoją funkcję i nie odczuwam potrzeby wymiany.

    Ale tak kupisz tylko i wyłącznie okulary do czytania czyli tzw. "plusy"
    do bliży, a nie okulary korekcyjne do chodzenia "minusy", inaczej
    okulary do dali.

    W okularach korekcyjnych "minusach" jest zbyt dużo parametrów do
    uwzględnienia m.in. rozstaw źrenic, różnice pomiędzy lewym i prawym
    okiem, czasami dochodzą inne wady takie jak astygmatyzm czy zez.

    Dlatego szkła i okulary takie są produkowane pod konkretnego pacjenta.
    Nawet jak Ci się uda kupić takie okulary to tylko możesz sobie pogorszyć
    wzrok.