  • Data: 2022-08-20 13:31:19
    Temat: Re: Okulary progresywne.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 19 Aug 2022 20:33:06 +0200, Marek napisał(a):

    > Gratuluję.

    > Nie ale czy poruszana cena progresywnych jest uzasadniona? Ze złota
    > są?

    Progresywne składają się z tysięcy "soczewek".
    U dobrego optyka oko pacjenta jest mapowane i wg tej mapy dobiera się
    soczewki. Parametrów jest od groma, chyba co najmniej kilkanaście jak nie
    więcej. U mnie to było prawie pół strony wydruku.
    To nie to, co zwykłe szkła np. -1,25

    Kilkanaście lat temu widać było poszczególne linie w soczekach
    progresywnych. Teraz już są tak gęste, że nie widać. Pod mocną lupą nie
    oglądałem. Szkła Zeiss SmartLife Superb DuraVision BlueProtect i jeszcze
    kilka dziwnych skrótów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam