  • Data: 2022-08-19 22:03:37
    Temat: Re: Okulary progresywne.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Te co napisalem moze nosic każdy bo wszczepiają w oko zamiast oryginalnej. No
    dobra. Jeden na milion nie może. Właśnie jestem na etapie zastanawiania się czy sobie
    nie zafundować takich nowych oczu. Znam kogoś kto miał zaćme i mu zamontowali do oka
    trochę tańsze. Bardzo zadowolony.

    Nie każdy może mieć wszczepioną soczewkę. Mój wujek miał takie
    wszczepione. Oczywiście był zadowolony, bo prawie w ogóle nie widzieć, a
    widzieć prawie normalnie to wielka różnica. Często spotykam się z
    gościem, który miał wszczepione soczewki, ale coś poszło nie tak. Wdał
    się jakiś stan zapalny i gość całkowicie stracił wzrok. Teraz chodzi z
    białą laską. Rozmawiałem z nim kilka razy na temat tego dlaczego jest
    niewidomym. Opowiedział mi całą historię. Nie jest całkowicie ślepy.
    Rozróżnia kiedy jest ciemno i widno, ale nie widzi konturów.

    Inny kolega zaś miał zabiegi zmiany ogniskowych własnych soczewek, a
    wcześniej nosił dosłownie "denka od szampana". Miał wadę na poziomie
    siedmiu czy ośmiu dioptrii. Ale w jego przypadku zabieg był udany. Robił
    oboje oczu. Ale wtedy był jeszcze przed trzydziestką. To też inaczej się
    regeneruje organizm.