  • 1. Data: 2022-09-25 19:24:26
    Temat: Pianka montażowa
    Od: yabba <...@...pl>

    Muszę zapiankować przejście rur przez strop w szachcie, a dojście mam
    tylko od dołu stropu. Wszystkie piany, które znalazłem, aplikuje się
    trzymają pojemnik "do góry nogami" zaworem w dół. W szachcie nie ma
    jednak miejsca, żeby tak trzymać pojemnik. Jedynie zaworem w górę, lub
    ostatecznie poziomo. Wtedy wylatuje sam gaz, prawie bez piany.
    Czy ktoś zna dostępną w handlu pianę montażową/uszczelniającą, najlepiej
    niskoprężną, którą można aplikować w dowolnym położeniu pojemnika?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 2. Data: 2022-09-25 20:10:05
    Temat: Re: Pianka montażowa
    Od: WS <L...@c...pl>

    Wystarczy jakiś wężyk założyć na rurkę/pistolet do piany...

  • 3. Data: 2022-09-25 20:17:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 25 September 2022 at 19:25:04 UTC+2, yabba wrote:
> [...]
    > Czy ktoś zna dostępną w handlu pianę montażową/uszczelniającą, najlepiej
    > niskoprężną, którą można aplikować w dowolnym położeniu pojemnika?

    piankowanie przejść rur przez strop to największy błąd
    Przejście każdej rury musi być swobodne, luźne, aby nie wywoływac naprężeń w wyniku
    rozszerzalności cieplnej.

    Czyli rurka w rurce.

  • 4. Data: 2022-09-26 00:11:59
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-09-25 o 19:24, yabba pisze:
> [...]
    > Czy ktoś zna dostępną w handlu pianę montażową/uszczelniającą, najlepiej
    > niskoprężną, którą można aplikować w dowolnym położeniu pojemnika?

    Ja używałem pistoletu z nałożonym wężykiem fi 8mm (od powietrza) w
    takich przypadkach.
    Pistolet trzymasz pionowo a wężyk wkładasz gdzie chcesz.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 5. Data: 2022-09-28 21:40:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 25 Sep 2022 19:24:26 +0200, yabba

    > Czy ktoś zna dostępną w handlu pianę montażową/uszczelniającą, najlepiej
    > niskoprężną, którą można aplikować w dowolnym położeniu pojemnika?

    Nie ma takiej, przedłuż sobie fajkę,
    np. koszulką termokurczliwą. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2022-10-04 08:39:10
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 25.09.2022 o 19:24, yabba pisze:
> [...]
    > Czy ktoś zna dostępną w handlu pianę montażową/uszczelniającą, najlepiej
    > niskoprężną, którą można aplikować w dowolnym położeniu pojemnika?

    pewnie musztarda po obiedzie, ale między poziomami pomyśl nad pianką ogniochronną

  • 7. Data: 2022-10-04 11:56:48
    Od: a a <m...@g...com>

    między poziomami rura musi kompensować rozszerzalnośc cieplna, wibracje budynku i
    osiadanie fundamentów.
    Dlatego zakazane jest stosowanie pianek uszczelniających, bo wywolują naprężenia.

    Tylko rurka w rurce i swobodne przemieszczanie góra/dół