  • 1. Data: 2022-09-21 07:22:51
    Temat: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Ten proponowany (a może już obowiązujący) przez rząd próg tańszego prądu
    ma być wyznaczony wg czego? Na rodzinę, na gospodarstwo, na licznik?

    Jeśli mam w domu (jedna rodzina) dwa liczniki prądu to na każdy licznik jest osobny
    limit?

    Adam

  • 2. Data: 2022-09-21 07:32:43
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.09.2022 o 07:22, Adam Lubszczyk pisze:
    > Witam.
    >
    > Ten proponowany (a może już obowiązujący) przez rząd próg tańszego prądu
    > ma być wyznaczony wg czego? Na rodzinę, na gospodarstwo, na licznik?
    To jest limit na jednego Suwerena - wyborcę jedynie słusznych
    Umiłowanych Przywódców. Jeżeli pod jednym adresem mieszka kilku
    Suwerenów, to stają się oni Suwerenem zbiorowym liczonym pojedynczo.
    Jacek

  • 3. Data: 2022-09-21 07:52:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-09-21 o 07:22, Adam Lubszczyk pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli mam w domu (jedna rodzina) dwa liczniki prądu to na każdy licznik jest osobny

    Serio jakieś przygłupy rządowe wypuściły próbnego pierda i już wszyscy
    skaczą koło tematu i tworzą dyskusje? Masakra...
    Nic nie obowiązuje, może wejdzie od nowego roku, ale pewnie zdechnie po
    drodze jak wiele innych cudownych pomysłów.

    L.

  • 4. Data: 2022-09-21 14:00:40
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 21.09.2022 o 07:32, Jacek pisze:

    > To jest limit na jednego Suwerena - wyborcę jedynie słusznych
    > Umiłowanych Przywódców. Jeżeli pod jednym adresem mieszka kilku
    > Suwerenów, to stają się oni Suwerenem zbiorowym liczonym pojedynczo.

    Podobno odkąd ruszyły dopłaty do węgla, nagle pod jednym dachem żyło
    nawet do 12 osobnych gospodarstw domowych.

    --
    Ewa

  • 5. Data: 2022-09-21 14:33:23
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 21 września 2022 o 14:00:43 UTC+2 FEniks napisał(a):

    > Podobno odkąd ruszyły dopłaty do węgla, nagle pod jednym dachem żyło
    > nawet do 12 osobnych gospodarstw domowych.
    >
    > --
    > Ewa
    Ale tu zakład energetyczny wystawia dwa rachunki na każdy licznik osobno.
    A próg ceny to będzie liczył z sumy obu?

    Adam

  • 6. Data: 2022-09-21 21:56:02
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 21.09.2022 o 07:52, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Nic nie obowiązuje, może wejdzie od nowego roku, ale pewnie zdechnie po
    > drodze jak wiele innych cudownych pomysłów.

    dziś dostałem w firmie fakturę,
    tania taryfa 2,01 a droga 2,83

    netto

    ***** ***

  • 7. Data: 2022-09-22 13:05:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-09-2022 o 21:56, Pilocik pisze:

    > dziś dostałem w firmie fakturę,
    > tania taryfa 2,01 a droga 2,83

    Wrzucisz jakiś skan tej ceny?

  • 8. Data: 2022-09-22 13:53:10
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 21 września 2022 o 14:00:43 UTC+2 FEniks napisał(a):
    > Podobno odkąd ruszyły dopłaty do węgla, nagle pod jednym dachem żyło
    > nawet do 12 osobnych gospodarstw domowych.

    To chyba uszczelnili (znaleźli jakiś kruczek prawny by wypłacać tylko raz na
    gospodarstwo), ale teraz może być dużo zamówień na nowe liczniki. Tylko to niestety
    trwa kilka miesięcy - niedawno przerabiałem głupie zwiększenie mocy (wymiana
    ogranicznika mocy ETIMAT T 3x16A na 3x32A bez żadnych innych zmian), trwało 3
    miesiące...

  • 9. Data: 2022-09-22 16:57:37
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Wrzucisz jakiś skan tej ceny?

    A co? Nie wierzysz mi?

    Dziś po rozmowie z moim opiekunem uzgodniłem nowe warunki

    1,995 i 2,73

    :(

  • 10. Data: 2022-09-26 14:35:38
    Od: M M <m...@g...com>

    Czy ktoś wie jak to będzie w taryfach dwustrefowych?
    Druga taryfa jest tańsza by zachęcić do używania energii w godzinach kiedy jest jej
    nadmiar i magazynowania do wykorzystania na później, by zmniejszyć dobowe wahania
    obciążenia sieci.
    W sam raz np. do ogrzewania, grzania ciepłej wody w bojlerach, czy ładowania
    elektrycznego auta/hulajnogi/smartfona.
    Pamiętam że kiedyś (~20 lat temu) różnica na korzyść drugiej taryfy (energia +
    przesył) była prawie 2-krotna, obecnie się "wypłaszczyło".
    Jak już muszą robić limit, mógłby on dotyczyć tylko tej droższej taryfy a nie
    dotyczyć tańszej.
    Czy to zaszłość historyczna i teraz elektrownie już nie mają problemu ze zmianami
    obciążenia, więc nie zależy im na ich wyrównaniu przez sprzedaż tańszej energii w
    porach małego zużycia?