  • 11. Data: 2022-09-26 14:45:25
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-09-2022 o 14:35, M M pisze:
    > Czy ktoś wie jak to będzie w taryfach dwustrefowych?
    > Druga taryfa jest tańsza by zachęcić do używania energii w godzinach kiedy jest jej
    nadmiar i magazynowania do wykorzystania na później, by zmniejszyć dobowe wahania
    obciążenia sieci.

    Obstawiam, że tego nie wiedzą nawet autorzy tego pomysłu z limitem.

    Dobre to, że już wiedzą, że cena żądana przez zakłady energetyczne jest
    przynajmniej z 5 krotnie zawyżona, w stosunku do kosztów wytworzenia prądu.

    Mam nadzieję, że po prostu regulatorzy odrzucą ich taryfy dla odbiorców
    indywidualnych, jeśli będą zawierały podwyżki większe niż kilkadziesiąt
    procent, że te kilkaset procent nie przejdzie....

  • 12. Data: 2022-09-26 17:13:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 26 września 2022 o 14:35:39 UTC+2 M M napisał(a):
> [...]
    obciążenia sieci.
    > W sam raz np. do ogrzewania, grzania ciepłej wody w bojlerach, czy ładowania
    elektrycznego auta/hulajnogi/smartfona.
    > Pamiętam że kiedyś (~20 lat temu) różnica na korzyść drugiej taryfy (energia +
    przesył) była prawie 2-krotna, obecnie się "wypłaszczyło".
    > Jak już muszą robić limit, mógłby on dotyczyć tylko tej droższej taryfy a nie
    dotyczyć tańszej.
    > Czy to zaszłość historyczna i teraz elektrownie już nie mają problemu ze zmianami
    obciążenia, więc nie zależy im na ich wyrównaniu przez sprzedaż tańszej energii w
    porach małego zużycia?
    Zglos sie do nich z projektem racjonalizatorskim bo twój pomysł zasługuje na
    rozpatrzenie.

  • 13. Data: 2022-09-26 23:37:18
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 26 września 2022 o 17:13:18 UTC+2 4...@g...com napisał(a):
    > Zglos sie do nich z projektem racjonalizatorskim bo twój pomysł zasługuje na
    rozpatrzenie.
    Wątpię by oni chcieli słuchać jakichkolwiek projektów racjonalizatorskich.

  • 14. Data: 2022-09-26 23:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Obstawiam, że tego nie wiedzą nawet autorzy tego pomysłu z
    > limitem.

    Zadziwiajace jak rzadzacy moga byc niekompetentni ale mam wrazenie ze
    jest dokładnie tak jak napisałes.

    > Dobre to, że już wiedzą, że cena żądana przez zakłady energetyczne
    > jest przynajmniej z 5 krotnie zawyżona, w stosunku do kosztów
    > wytworzenia prądu.

    Moze nie 5 ale zawyzona drastycznie na pewno.

    > Mam nadzieję, że po prostu regulatorzy odrzucą ich taryfy dla
    > odbiorców indywidualnych, jeśli będą zawierały podwyżki większe
    > niż kilkadziesiąt procent, że te kilkaset procent nie
    > przejdzie....

    Obawiam sie ze poklusy beda silniejsze od zdrowego rozsadku.
    Po co obnizac ceny jak zamiast tego mozna nałozyc dodatkowy podatek na
    firmy, i z tego podatku rozdac ludziom.
    Wiem, napiszesz ze to to samo ale zapewne pamietasz skecz o zepsutym
    traktorze...

    Jak w zeszłym roku zakładałem na szybko instalacje PV na starych
    zasadach to liczyłem ze zwroci sie w 6 lat, potem ze w 7, bo nie
    dostałem dotacji.
    Dzis mam wrazenie ze "dzieki rzadowi" zwroci sie w 2-3 lata...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 15. Data: 2022-09-27 01:38:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    > jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim
    Z jednego starego skeczu, ,Dziewoński i Michnikowski, " ja nie jestem idiota. to się
    tylko pana zdaje. Gdyby w lotto i inne gry losowe nikt nie wygrywał to w pewnym
    momencie nikt by nie grał. Na giełdach powtarzają się cykle wzrostu i cykle spadku. W
    czasie wzrostów gracze inwestują swoje pieniądze omamieni tym że dużo zarobią. W
    cyklach spadku tracą to co zainwestowali. Niedawno było o rencie planistycznej i że
    zostanie zmieniona. Co 5 lat 30% od wzrostu wartości nieruchomości. Wszystkie tego
    typu jak ww działania jeśli prowadzone są przez państwo charakteryzują się tym że
    mają dużo wspólnego z wycieczka MS Batorym. Na początku szerokie horyzonty. Potem
    bujanie gości a na końcu rzygać się chce i wysiąść nie można.

  • 16. Data: 2022-09-27 07:46:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-09-2022 o 23:59, Budzik pisze:

    > Obawiam sie ze poklusy beda silniejsze od zdrowego rozsadku.
    > Po co obnizac ceny jak zamiast tego mozna nałozyc dodatkowy podatek na
    > firmy, i z tego podatku rozdac ludziom.

    No wiem, że wśród tych tłuków pokutuje właśnie takie (nie)myślenie.
    Co tam, że ludzi i gospodarkę zarżną, ważne żeby mieć co rozdawać.

> [...]
    >
    > Jak w zeszłym roku zakładałem na szybko instalacje PV na starych
    > zasadach to liczyłem ze zwroci sie w 6 lat, potem ze w 7, bo nie

    Ja liczyłem dla swojej kilkanaście lat, bo było to dawno temu.
    Ale jak podziała po takich cenach, to już teraz się zwróci, a jakby tak
    było od początku, to tak jak piszesz, 2-3 lata góra.

  • 17. Data: 2022-09-27 09:38:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Sep 2022 05:35:38 -0700 (PDT), M M

    > Pamiętam że kiedyś (~20 lat temu) różnica na korzyść drugiej taryfy
    > (energia + przesył) była prawie 2-krotna, obecnie się "wypłaszczyło".

    Nic się nie wypłaszczyło, nadal tak jest. Dlatego mi w zeszłym roku,
    kosztystając z G12W, średnia cena kWh wyszła na poziomie 0,52 zł (0,43 w
    2T), zaś rok wcześniej 0,47 zł (0,39 w 2T). Fakt że mam przepastne zużycie
    w 2T w stosunku do 1T (różnica ponad 3x), bo i CWU grzane, i PHEV ładowany,
    ostatnio także PC, która jest co prawda na kalafiorach więc nie może
    działać tylko w 2T, niemniej w większości jednak miałą kaganiec i grzała
    głównie w nocy w 2T (w dzień było obniżenie 5k wiec było chłodniej i temp
    spadała do ~20sC).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2022-09-27 11:12:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-26 o 23:59, Budzik pisze:
> [...]
    > dostałem dotacji.
    > Dzis mam wrazenie ze "dzieki rzadowi" zwroci sie w 2-3 lata...
    Mam dokładnie tak samo :) też w zeszłym roku zrobiłem i dziś widać że to
    była najlepiej zainwestowana forsa.
    A jak pisałem o tym chyba rok temu to tutejsze 'dzbany' odradzały mi PV :)

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2022-09-27 18:26:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.09.2022 14:35, M M wrote:
    > Czy ktoś wie jak to będzie w taryfach dwustrefowych?

    Wyluzujcie gacie. Za paliwo i jedzenie płaci się kilkaset złotych
    miesięcznie więcej i wszyscy się przyzwyczaili, a jak koszty prądu
    (krótkoterminowo) mają wzrosnąć to już śmierć w oczach.

    Taryf dwu i więcej strefowych nikt zapewne nie zlikwiduje. Cały czas
    jest mowa o cenie za energię czynną w G11. Do tego zapewne wzrośnie
    koszty dystrybucji - pośrednik też musi zarobić. URE zapewne tak samo
    jak do tej pory ustali ceny dla wielu stref analogicznie jak robił to
    dotąd - czyli G12/W w szczycie będzie trochę wyższa niż w G11, a w
    dolinie zapewne niższa. Procentowo zapewne zmniejszy się różnica między
    szczytem a doliną (ze względu na zwiększenie udziału kosztu energii do
    dystrybucji), ale nadal będzie to ekonomiczniejsze rozwiązanie np. dla
    ogrzewających się prądem niż korzystać z G11.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2022-09-27 18:46:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Wyluzujcie gacie. Za paliwo i jedzenie płaci się kilkaset złotych
    > miesięcznie więcej i wszyscy się przyzwyczaili,
    Dokładnie, kilkuset procentowe podwyższki energii dla przemysłu już
    płacimy w towarach i jedzeniu, a to przecież jeszcze nie koniec :(

    --
    Janusz