    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Podpieranie OSB
    Date: Mon, 15 Mar 2021 15:48:20 +0100

    Cześć.

    Zadanie: tanim kosztem odizolować basen od podłoża (kostka).

    Koncepcja: wyciąc koło o średnicy basenu z płyt OSB i podeprzeć
    kantówkami. Wstepna koncepcja: 4 ćwiartki koła o średnicy 4m, skręcone
    *jakoś* ze sobą coby nie klawiszowały, do wymyślenia.

    Cel: Dużo pustej przestrzeni między kostką a OSB (ruch powietrza jakoś
    zabezpieczę później), mało kantówek podpierających.

    Pytanie: zakładając że mam tam około 1000kg/m2 obciążenia, jaką
    powinienem brać płytę OSB (inną?) i jak gęsto mocować do niej kantówki
    aby nie uginała się w sposób wyczuwalny? Koncepcja jest taka aby deski
    mocować w jedym kierunku w tej ćwiartce koła. Mogę policzyć to z modułu
    sprężystości, jednak nie jestem pewny czy uda mi się to zrobic
    poprawnie. Może istnieje jakiaś zasada budowlana dotycząca mocowania
    podpór do OSB?

    Nie chce by to było specjalnie grube ani było przesadnie dużo kantówek
    co centrymetr, bo tracę własności izolujące powietrza.

    Problemy typu wigoć pomińmy chwilowo, postaram się aby to było szczelne
    (całośc pokryta folią, coś się wymysli). Może być jednorazowe/sezonowe,
    jeśli płyty uszkodzi wilgoć, dotnę sobie nowe za rok.