  • Data: 2020-10-31 19:29:35
    Temat: Re: Anglicy odkrywaja drewniane podlogi i okna z PCW.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    heby napisał:

    > Nie piją ciepłej. To nie oznacza "gorącej", tylko jakiegokolwiek
    > dodatku ciepłej do zimnej. Nie wolno mieszać ciepłej, pić

    Tym bardziej trudno pojąć taką logikę. Da się zrozumieć kogoś,
    kto gorącą wodą z kranu zalewa kawę rozpuszczalną (słyszałem
    o takich przypadkach). Ale dodawanie domieszki ciepłej do
    zimnej celem wypicia?!

    > i ogólnie uważają na to w czym płuczą warzywa, myją szklanki
    > itd itp.

    To znaczy w jakiej należy myć szklanki, co na ten temat mówi
    brytyjska szkoła?

    > Dokłanie tak jak cały internet Jarków, którzy wyjaśniaja
    > swoja wersję rzeczywistości na przekór faktom.

    Internet nie jest całością. Jest internet Jarków, jest też
    internet Sebów. Współistnieją niezależnie, nie przenikają się,
    ale też nie przeszkadzają sobie wzajemnie. Czasem jakiś Seba
    zbłądzi do nieswojego internetu -- wtedy mogą dziać się rzeczy
    zabawne.

    > A to Anglicy? Czy tak sobie pierdolisz od rzeczy?

    Nie, Polacy. Ale to nie ma znaczenia, bo przed wojną większość
    łazienek miała dwa krany nad umywalką. Łazienka dziadków, jak
    cały dom, powstała mniej więcej w czasie, gdy premier Sławoj
    Składkowski ogłaszał dekret w sprawie sławojek. Budzący zresztą
    spore opory społeczne -- bo po co to takie wielkopańskie
    fanaberye o nas na wsi. Piszę o tym nie dla tego, by wynosić
    ponad wszystkich swoich zstępnych, tylko by uzmysłowić przepaść
    cywilizacyjną między przedwojenną Polską, a takim na przykład
    Londynem. Jeśli ktoś (w Europie, nie w Polsce) dziwuje się
    angielskim kranikom, to nie dlatego, że są dwa, tylko, że
    *wciąż jeszcze* są dwa.

    Aha, to był taki mój komentarz dotyczący pierdolenia na temat
    *powojennych* instalacji ciepłowodnych w Zjednoczonym Królestwie.

    > Zapytaj Anglików dlaczego w ich kraju tak często spotyka się
    > dwa osobne krany. Wyjaśnią Ci dlaczego. Niekt w tym wątku nie
    > pytał czy to ma sens, padło pytanie DLACZEGO ANGLICY to robią
    > i odpowiedź brzmi: bo ich nauczono że tak jest bezpieczniej.

    W latach dziewięćdziesiątych mieliśmy takiego typowego Anglika,
    zresztą osobistego wysłannika Jej Królewskiej Mości, co nam tu
    przyjechał doradzać w sprawach cywilizacyjnych. Strasznie się
    denerwował, że przy umywalkach nie ma korka, więc on nie może
    umyć sobie rąk i musi chodzić z brudnymi. Potem gdzieś ten korek
    skołował, nosił go zawsze w kieszeni marynarki i był szczęśliwy.

    Ktoś go podpatrzył, zawsze najpierw nalewał zimnej wody do umywalki,
    potem dolewał gorącej, a gdy temperatura już była właściwa, wtedy
    mył ręce. Jasne, że go pytaliśmy o to wszystko. O żadnym nauczaniu
    szkolnym nawet się nie zająknął. Dla niego były to pytania równie
    głupie jak te, dlaczego zboże najlepiej wyliczać w buszlach, węgiel
    w skrzyniach, ropę w baryłkach, a piwo w pintach. Albo dywagacje
    na temat tego, dlaczego herbatę pije się o piątej, a nie o szóstej.

    > Reszta to twoje, jak zwykle, dyskutowanie z urojeniami i
    > przytaczanie iditycznych analogii.

    Ja nawet nie próbuję dyskutować z urojeniami. Czasem tylko
    zamieszczę komentarz faktograficzny, by każdy mógł sobie sam
    wyrobić zdanie. Ale też nie zawsze, tylko jak mam chwilkę
    czasu i odrobinę ochoty. Internet Sebów to dla mnie świat,
    z którym kontakty mam sporadyczne.

    --
    Jarek