  • Data: 2012-11-12 10:35:26
    Temat: Re: Baterie słoneczne -wasze doświadczenie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:k7jtg3$qqr$...@u...news.interia.pl...

    > No jasne. Najpierw sa debilne przepisy i ludzie sie bronia, wiec jak sie
    > bronia to trzeba ich scigac. Mnie to nie dziwi.

    Co to za sformułowanie "bronią"? Przed przepisami się nie broni tylko
    przestrzega albo nie. Nazywanie oszusta podatkowego kimś kto się "broni" to
    całkowite pomylenie pojęć.

    [ciach]

    > To sa pierdoly. Zawracanie dupy zwyczajnie. Uzywanie sluzbowego samochodu
    > do odwozenia rano dzieci do szkoly urasta do rangii narodowego problemu.

    Bo tak jest,. To tak jak z jazda bez biletu. Na śląsku KZK GOP (spółka która
    organizuje komunikację) zrobili kilka lat temu badania i okazało się, że
    prawie 50% ludzi nie płaci za przejazd. Czyli gdyby ludzie byli uczciwi
    bilety mogły by być prawie o połowę tańsze. To samo jest z podatkami. Gdyby
    przedsiębiorcy nie oszukiwali podatki mogłyby być niższe przy tych samych
    wpływach do budżetu.

    > Nawet jakis posel chce ryczeltem potraktowac te zabiegi. Tym czasem
    > odwozenie do szkoly dzieci posla narodowym problemem juz nie jest. Do
    > ktorej posel pracuje? Jak wraca do domu to jest podroz sluzbowa czy
    > prywatna? Jak zatrzyma sie pod Biedronka to bedzie sluzbowe czy prywatne?

    Populizm posłów jest kilkuset a tzw. przedsiębiorców setki tysięcy.

    > Wiesz jak poradzic sobie z prywatnymi wyjazdami sluzbowymi samochodami?
    > Zwyczajnie, obnizyc koszty pracy. Samochod nie stanie sie nabytym
    > substytutem wynagrodzenia. Dzis masz pensje i dodatkowo sluzbowy samochod,
    > bo od tego nie placi sie drakonskiego zusu i dochodowego. Dlaczego nie
    > pojdzie sie w te strone? Wogole jaki jest udzial jezdzenia prywatnego
    > takiego przedstawiciela handlowego, ktory niemal spi w samochodzie? Jak
    > sobie wyobrazasz, ze samochod zostawi pod firma i bedzie wracal swoim
    > samochodem do domu przejezdzajac trzy kilometry?

    Nie po prostu za te kilka km zapłaci normalnie podatek. Są odpowiednie
    druczki i przepisy.

    > Roznica jest taka, ze akcyze mozna regulowac dowolnie. Chcesz wiekszych
    > wplywow z paliwa to podnosisz akcyze. Sumarycznie to krotnosc podwyzki, bo
    > zwiekszaja sie wplywy z tytulu VAT. Ot taki dodatkowy instrument od
    > zaplecza. Niby podatkow sie nie podnosi.

    Nie rozumiem tej argumentacji. Przecież akcyza to też podatek i jak ją
    podnoszą to jest taki sam lament jak przy podnoszeniu innych podatków.

    > Lepper oszukal rolnikow, jak skonczyl wszyscy wiemy. Palikot wyplynal na
    > pedalach, jak skonczy to chyba tez wiem. Hitler wyplynal na biedzie.
    > Takich chcesz przedstawicieli?

    Ja? Mamy demokrację. Pijak głosuje na pijaka. Oszust na oszusta. Patriota na
    patriotę. Uczciwy na uczciwego itd. To nie ja decyduję, ale historia
    pokazuje że każda grupa ma lub miała swego przedstawiciela.

    Pozdrawiam
    Ergie