    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bezpiecznik 16A i prąd graniczny
    Date: Sun, 15 Dec 2019 21:51:21 +0100

    On 15/12/2019 21:32, yabba wrote:
    > Zmierz ile na prawdę pobiera ta nagrzewnica.

    Zmierzyłem. Około 9kW.

    > Może po godzinie coś się w
    > niej przełącza na większy pobór?

    Nie, co prawda nie oglądałem tego w każdym detalu ale nie ma tam nic w
    środku. Jest tylko zabezpieczenie na przegrzanie które nie ma prawa
    zadziałać bez awarii wnetylatora.

    > S-ki powinny pracować z obciążeniem znamionowym nieskończenie długo.
    > Wyłączenie powinno następować dopiero przy przeciążeniu o kilkanaście
    > procent. Jeśli wyłącza się poniżej prądu znamionowego, to uszkodzona
    > jest S-ka.

    Tak też liczę. Ale wzbudziła moją wątpliwośc opinia fachowca (wątek
    niżej) z falownikiem 10kW który ma mieć 3x25A. Albo S-ki maja jakiś
    bajer albo koleś wciska za duże.

    > Możliwe, że styk przewodu jest kiepski i tam się nagrzewa, co powoduje
    > nagrzewanie obudowy S-ki i zadziałanie członu przeciążeniowego w środku.

    Obserwacja jest taka że wpływa na to temperatura otoczenia. Im cieplej
    tym częsciej. Natomiast przeciwko jest fakt że po ponownym szybkim
    załaczaniu znowu długo pracuje.

    Anyway stawiam na uszkodzony wyłacznik i tak zasugeruje osobie z
    problemem, z resztą z wymianą instalacji bo ta pamięta czasy Gierka.