  • Data: 2021-06-03 23:08:25
    Temat: Re: Budowa filtra basenowego
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/06/2021 22:29, uciu wrote:
    > właśnie też rozważam podłączenie pod PC z CO.
    > Lato = podłogi nie grzeje wie można ją wykorzystać do grzania basenu.
    > Tylko czy "da rade"? W 2t moża grzać. Tylko od PC do basenu mam ok 40m :-/

    Mam 15 metrów od miejsca gdzie jest wymiennik ciepła do odbioru przez
    basen. Rurki fi 3/4, umieszczone w rurze kanalizacyjnej, w gruncie.

    Spadek temperatury jest ~0.5 stopnia na tej odległości, mierzone
    termomentrem umieszczonym w strumieniu (konkretnie to ciepłomierz). Nie
    wydaje się to dużo, ile to kW ucieka w grunt, nie liczyłem.

    Też mam wątpliwośc, czy podwójna wymiana ciepła (glikol->bufor,
    bufot->wymiennik) będzie sensowna, ALE. Zaleta jest taka że może sobie
    banglać choćby i cała noc. Więc asymptotycznie go dogrzeje do jakiegoś
    balansu energia dostarczona == energia oddana.

    Wczesniej miałem tam podpięty piec na ekogroszek i woda w basenie lała
    się parząca, ogrzanie to 1 worek ekogroszku. Potem używałem gazu (też
    ograniczenie na 50C) i działao kiepsko, dorzuciłem jeszcze grzałki do
    zmywarki (dwie na dwie fazy) ale to marnotrwstwo energii. Wiec i u mnie
    to eksperyment będzie, bo pompa założona jesienią. Ale jak mówie, w tym
    roku będzie solidna izolacja od gruntu, myślę też na jakiejś prostej
    izolacji boków (u mnie basen na stelażu).

    Jak by nie lokalne pozimnienie pogody, to by już dawno stał :/