  • 1. Data: 2021-05-29 09:57:16
    Temat: Budowa filtra basenowego
    Od: uciu <a...@g...com>

    Rodzina wymyśliła basen.
    9000L
    zakładam, że pompa na wyposażeniu nie da rady.
    Mam beczki plastikowe 100 i 200 l
    ]Mogę/chcę samemu jakiś filtr zrobić - podobny do
    https://www.youtube.com/watch?v=VoUgGSO7CvM

    Jakiej pompy najlepiej użyć? Musi być jakaś basenowa - czu może jakaś duża do CO? Mam
    wiatę obok - pompa może być pod wiatą.
    Wypełnienie beczki z keramzytu czy piasku?

    Wszelkie rady mile widziane bo nigdy nie miałem basenu :-)

    uciu

  • 2. Data: 2021-05-29 11:23:25
    Temat: Re: Budowa filtra basenowego
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 29 maja 2021 o 09:57:17 UTC+2 uciu napisał(a):
> [...]
    Mam wiatę obok - pompa może być pod wiatą.
    > Wypełnienie beczki z keramzytu czy piasku?
    >

    > Wszelkie rady mile widziane bo nigdy nie miałem basenu :-)

    Piasek sypie się w filtrach piaskowych jako górna warstwę. Żeby po zabrudzeniu zebrać
    trochę a nie wszystko wymieniać. Podobnie jak z filtrami że sznurka
    polipropylenowego. W tych drugich odwija że zewnętrza warstwę i filtr jak nowy. W
    dokładnych filtrach takich jak na prawdziwych basenach woda leci prysznicami na
    warstwę wody jaka jest utrzymywana nad piaskiem. Przy okazji z wody są usuwane żelazo
    i mangan. Woda się natlenia przy takim prysznicu i glony i inne beztlenowe dziadostwa
    mają gorsze warunki do życia.

  • 3. Data: 2021-05-29 12:58:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 29.05.2021 o 09:57, uciu pisze:
> [...]
    Mam wiatę obok - pompa może być pod wiatą.
    > Wypełnienie beczki z keramzytu czy piasku?
    >

    > Wszelkie rady mile widziane bo nigdy nie miałem basenu :-)

    Moja rada: nie dziaduj, bo potem wszyscy się pochorują od gronkowca i
    innych takich.

    --
    MN

  • 4. Data: 2021-05-29 15:39:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.05.2021 o 12:58, Marcin N pisze:

    > Moja rada: nie dziaduj, bo potem wszyscy się pochorują od gronkowca i
    > innych takich.

    I tak do wody leje/sypie się różne chlory i inne specyfiki, które mają
    za zadanie wybić właśnie gronkowce oraz inne takie. Filtr wyłapuje
    "grubsze" syfy.

  • 5. Data: 2021-05-29 16:58:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.05.2021 o 09:57, uciu pisze:
    > Wszelkie rady mile widziane bo nigdy nie miałem basenu :-)
    >
    > uciu
    Rozważ budowę zadaszenia nad basenem. Większość brudów w wodzie pochodzi
    z powietrza: liście, kurz, nasiona, owady. Filtr będzie miał wtedy 10
    razy mniej roboty. Dodatkowo pod zadaszeniem lepiej się woda nagrzewa.
    Jacek

  • 6. Data: 2021-05-29 18:30:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/05/2021 09:57, uciu wrote:
    > 9000L

    Obrobi to gotowy filtr z allegro.

    Prywatnie mam taki, przewymiarowany, do basenu ~10m3:

    https://allegro.pl/oferta/pompa-piaskowa-filtr-basen
    u-bestway-8327l-h-piasek-10152851198

    Filtr, po zasypaniu piaskiem, nie wymaga jego wymiany. Jest czyszczony
    odwracaniem obiegu, przez rurę wylotową wylatuje wtedy cały syf
    zgromadzony z piasku. Działa znakomicie już 3-ci sezon. Woda
    krystalicznie czysta, nie muszę używać cieżkiej chemii do ph (używam
    tylko chloru i flocka).

    Zrobienie tego samego wchodzi w grę, ale wygodnego woielozaworu do
    płukania piasku raczej nie zrobisz tak łatwo (choć, może, gdyby było to
    kilka osobnych zaworów...).

    Zasypany zwykłym piaskiem budowlanym, jedyny problem z tym piaskiem że
    przez kilka dni potrafił wypluć drobną frakcję, potem się uspokoiło.

  • 7. Data: 2021-05-29 20:19:14
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    Mam wiatę obok - pompa może być pod wiatą.
    > Wypełnienie beczki z keramzytu czy piasku?
    >

    > Wszelkie rady mile widziane bo nigdy nie miałem basenu :-)

    9000l to żaden wielki basen. Rozporowe takie że dwa miałem. W filtry się nie bawiłem.
    Co dwa tygodnie wodę po prostu zmieniałem. Z ogrodowego wodomierza 9000l to
    równowartość marnej flaszki wychodzili więc filtry, chlory itp odpuszczałem. Fakt
    faktem że u mnie ten basen stał latem na tarasie a nad tarasem zadaszenie mam to syfu
    trochę mniej wpadalo. A raz na dwa tygodnie przy wymianie wody 9000l trawnikowi nie
    zaszkodzi, a wprost przeciwnie

  • 8. Data: 2021-05-29 21:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Dodatkowo pod zadaszeniem lepiej się woda nagrzewa.

    ?
    Dlaczego?
    O jakim zadaszeniu myslisz? O wiacie czy bezposrednio nad basenem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 9. Data: 2021-05-29 22:16:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-29 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > ?
    > Dlaczego?
    > O jakim zadaszeniu myslisz? O wiacie czy bezposrednio nad basenem?

    Sama wiata nic nie da, żeby się woda grzała a i syfu z otoczenia nie
    było to musi być 'szklarnia'.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-05-30 11:44:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 May 2021 16:58:47 +0200, Jacek

> [...]
    > z powietrza: liście, kurz, nasiona, owady. Filtr będzie miał wtedy 10
    > razy mniej roboty. Dodatkowo pod zadaszeniem lepiej się woda nagrzewa.

    Do grubych syfów o których piszesz to jest skimmer ze zwykłą siatką a dalej
    mały filtr papierowy (czy kulki). Rzecz w tym że filtr basenowy wyłapuje
    znacznie więcej syfów, m.in. złuszczoną z ludzi skórę, glony i inne
    wytrącone z wody (przez chlor) związki których z pomocą zadaszenia się nie
    pozbędziesz. Oczywiście filtr papierowy (czy właśnie kule Aqualon) sobie da
    radę, ale to upierdliwe bo trzeba płukać. Zaś dobre zadaszenie jest droższe
    od samego basenu, wiem coś o tym gdzie mój basen 35m3 oszacowałem na 30
    tys. (z filtrem piaskowym 150L i UV) a zadaszenie z poli może kosztować
    nawet 2-3x tyle. :P

    --
    Pozdor
    Myjk