  • 1. Data: 2021-06-01 13:40:39
    Temat: koncepcja 70m2
    Od: budynPL <b...@g...com>

    nie wiem czy w waszej dyskusji pojawiło się cokolwiek merytorycznego
    zatem
    koncepcja taka
    https://zapodaj.net/797abbe6d88a2.jpg.html
    8,29 x 8,28m
    rzut 70m2 jak prezes kazał, dach 35 stopni, bo u nas mpzp mniej nie pozwala
    powierzchnia użytkowa 98m2, skosy są ale niewielkie (zawsze jest powyzej 2m)

    I teraz można gadać - co ma sens, co nie ma, dlaczego elewacja boczna jest brzydka
    jak noc, i ile to by mogło kosztować.

    b.

  • 2. Data: 2021-06-01 16:13:23
    Temat: Re: koncepcja 70m2
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 06:40:40 UTC-5 budynPL napisał(a):
> [...]
    >
    > I teraz można gadać - co ma sens, co nie ma, dlaczego elewacja boczna jest brzydka

    Ale po co gadac?

    Starczy zbudowac sobie sciany zewnetrzne, stropy i dach a reszte aranzowac jak komu
    potrzeba. Zrobienie GK co 5-8-12 lat na inna modle to zone ucieszy bo one lubia miec
    odmiane.

    Taki domek to akurat na spanie i zarcie i ewentualnie jeden pokoj na prace z domu.

    Reszta precz na zewnatrz.

    No i to poddasze. Jak ja nie trawie skosow! Co to za dziadowanie? Albo podniesc te
    mury o ten zasrany metr czy poltora albo nie robic pietra tylko tam graty ukladac.

    Ogolnie nie popieram. Widze jak to dziala w usa i mowiac oglednie jest hujnia.
    Ludzie dzieki brakowi miejsca staja sie zakladnikami systemu. Nie podlubiesz w domu
    bo miejsca nie ma i trza wynajac. A jak wynajmiesz to trza placic, zeby placic mniej
    trza sie rejestrowac i system cie lapie za jaja.
    Ale to nawiasem. Do mieszkania i egzystencji starczy. Tylko znowu: czemu system
    sprawia ze tylko egzystowac latwiej a dzialac juz nie?

  • 3. Data: 2021-06-01 16:54:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 13:40:40 UTC+2 budynPL napisał(a):
> [...]
    >
    > I teraz można gadać - co ma sens, co nie ma, dlaczego elewacja boczna jest brzydka

    Ile osób ma mieszkać i w jakim są wieku?

  • 4. Data: 2021-06-01 19:38:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2021 o 13:40 budynPL <b...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > I teraz można gadać - co ma sens, co nie ma, dlaczego elewacja boczna
    > jest brzydka jak noc, i ile to by mogło kosztować.

    Budowałeś/kupowałeś coś w tym roku? - ja od wiosny stawiam różne
    wiaty/altanki/domki letniskowe.
    Cena pokrycia wiaty (sama blacha) wzrosła mi o 1k (5,5k za całość) w ciągu
    dwóch miesięcy. Wycena na dach jest ważna 2 dni :-). Kabel YKY 5x6
    podrożał o 60%, drewno konstrukcyjne podrożało o 50%, wkręty ciesielskie
    podrożały o 50%, cement podrożał o 30%, papa izolacyjna podrożała o 20%
    itp. itd. Ceny wszelakich usług w budowlance to wzrost o 50-100% rok do
    roku. Jeszcze pół roku i za 100k postawi się ale altankę 5x5.
    Kto ma jakiekolwiek rezerwy niech kupuje ziemię/stawia coś na wynajem bo
    za chwilę do biedry będziemy jeździli z taczkami pieniędzy...

    TG

  • 5. Data: 2021-06-01 20:00:10
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 16:54:33 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    brzydka jak noc, i ile to by mogło kosztować.

    > Ile osób ma mieszkać i w jakim są wieku?

    liczmy, że takie coś będzie na rodziną 2+2

    b.

  • 6. Data: 2021-06-01 20:01:07
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 19:39:26 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Kto ma jakiekolwiek rezerwy niech kupuje ziemię/stawia coś na wynajem bo
    > za chwilę do biedry będziemy jeździli z taczkami pieniędzy...

    no właśnie - spóżniłem się z projektowaniem o rok

    b.

  • 7. Data: 2021-06-01 20:58:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > podrożał o 60%, drewno konstrukcyjne podrożało o 50%, wkręty ciesielskie
    > podrożały o 50%, cement podrożał o 30%, papa izolacyjna podrożała o 20%
    Łooo panie! Siejesz Pan defetyzm. To jest antymorawizmus! Na razie
    jeszcze nie, ale są plany penalizacji tego i wkrótce może okazać się, że
    faktycznie ceny materiałów budowlanych wzrosną, jak ruszy masowa budowa
    więzień ;-)
    Jacek

  • 8. Data: 2021-06-01 21:52:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 20:00:11 UTC+2 budynPL napisał(a):

    brzydka jak noc, i ile to by mogło kosztować.

    > liczmy, że takie coś będzie na rodziną 2+2
    >

    > b.
    Popatrz na piętro. Chcesz zrobić kilka pomieszczeń o takiej powierzchni że przez
    skosy będzie można jeść tylko naleśniki i zegarek nie będzie miał gdze chodzić bo
    takie male. Schody w innym miejscu, optymalna była by winda, i podzielić piętro na
    dwa pomieszczenia mające wspólny węzeł sanitarny. Te dwa pomieszczenia dla +2. Dół
    dla dorosłych. W pomieszczeniu gospodarczym 3m? jak ktoś położy przy drzwiach piłkę,
    buty, jakiegos przydasia to do końca życia nikt do końca tego pomieszczenia nie
    wejdzie. Jeśli już ma być takie małe to drzwi do niego również z zewnątrz. Nie
    naszarpisz się jak kosiarkę będziesz wyciągal. Węzły sanitarne jednej nad drugim.
    Przy takim położeniu jak w projekcie jeśli dzieciory zapomną zakręcić kran i się woda
    wyleje to zalana będzie łazienka na dole a nie środek dużego pokoju. To chwilowo
    tyle.

  • 9. Data: 2021-06-02 06:53:38
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 21:52:39 UTC+2 4...@g...com napisał(a):

    brzydka jak noc, i ile to by mogło kosztować.

    > Popatrz na piętro. Chcesz zrobić kilka pomieszczeń o takiej powierzchni że przez
    skosy

    skosy są takie że nigdzie w pomieszczeniu nie ma niżej niż 2m

    > Nie naszarpisz się jak kosiarkę będziesz wyciągal.

    co do kosiarki itp, tak bym się spodziewał że tego w planach nie ma - to znaczy niech
    se blaszaka jakiegos postawią
    w razie koniecznosci

    b.

  • 10. Data: 2021-06-02 14:27:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Kto ma jakiekolwiek rezerwy niech kupuje ziemię/stawia coś na wynajem bo
    > za chwilę do biedry będziemy jeździli z taczkami pieniędzy...

    Identycznie, jak w roku 2008. Ostatnia faza wzrostów cen.
    Cukier też podrożał do 6 zł za kg i ludzie kupowali "na zapas" po 60 kg.
    Potem wrócił do normalnych cen rzędu 2 zł.

    --
    MN