  • Data: 2022-01-11 20:16:19
    Temat: Re: Cebula w doniczkach
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pani Ewa napisała:

    > Ale trybun twierdzi, że właśnie dymkę sadzi, choć kto go tam wie...

    Ja odniosłem wrażenie, że sadzi zwykłą cebulę, taką do jedzenia. Albo
    każdy co innego rozumie przez słowo "dymka". Na pl.rec.kuchnia tak
    byśmy napisali o młodej wiosennej cebuli, w której "cebula właściwa"
    może być ledwie widocznym zgrubieniem. Dymka ogrodnicza to co innego.
    Tutaj słowo to może się odnosić również do tego, co wyrosło z późno
    wysianych nasion. Czyli do przetrwalnikowej formy roślinki, której
    przyjście zimy zakończyło sezon wegetacji. Postanowiła więc zawiesić
    działalność i ususzyć się w formie kłębka liści wielkości paznokcia.

    --
    Jarek