  • 1. Data: 2022-01-02 08:55:41
    Temat: Cebula w doniczkach
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Ma ktoś koncepcje dlaczego cebula posadzona do doniczek i postawiona na
    parapecie okna nie wypuszcza korzeni?

  • 2. Data: 2022-01-02 13:25:52
    Temat: Re: Cebula w doniczkach
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    trybun napisał:

    > Ma ktoś koncepcje dlaczego cebula posadzona do doniczek i postawiona
    > na parapecie okna nie wypuszcza korzeni?

    Cyklotron. Wiele lat temu stwierdzono antykoncepcyjne działanie cyklotronu
    u cebuli. I korzystano z tego. Może dzisiaj stosuje się też inne metody.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-01-02 14:28:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Cyklotron. Wiele lat temu stwierdzono antykoncepcyjne działanie cyklotronu
    > u cebuli. I korzystano z tego. Może dzisiaj stosuje się też inne metody.

    Objawy i skutki nie wskazują jednoznacznie winnego. Ta sama cebula
    posadzone do ziemi w ogródku nie robi wstrętów przy wypuszczaniu
    korzeni. Posadzona w doniczkę da piękny szczypior ale krótką metę, cała
    jej wegetacja opiera sie na pożeraniu własnej zawartości a nie czerpaniu
    potrzebnych środków z ziemi.

  • 4. Data: 2022-01-02 16:50:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 08:55 trybun <M...@j...cb> pisze:

    > Ma ktoś koncepcje dlaczego cebula posadzona do doniczek i postawiona na
    > parapecie okna nie wypuszcza korzeni?

    U mnie po wielu latach doświadczeń wychodzi, że jak cebula ma za mokro w
    doniczce to słabo lub wcale nie rośnie. Może też za dużo lejesz i nie ma
    drenażu i cebula stoi w tym błocie i gnije?

    TG

  • 5. Data: 2022-01-03 11:45:32
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > w doniczce to słabo lub wcale nie rośnie. Może też za dużo lejesz i
    > nie ma drenażu i cebula stoi w tym błocie i gnije?

    Błota co prawda nie ma w doniczkach, ale całkiem możliwe że tu właśnie
    pies jest pogrzebany. Zaraz nowa próba z minimalną ilością wody.

  • 6. Data: 2022-01-03 14:56:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    trybun napisał:

    > Błota co prawda nie ma w doniczkach, ale całkiem możliwe
    > że tu właśnie pies jest pogrzebany.

    Pies? Jaka rasa? Musi być jakiś bardzo malutki. Chyba że
    doniczka ogromna.

    Jarek

    --
    -- Słuchaj, Rozencwajgowa ma na sprzedaż psa? Czy to jest może łyżew?
    Wiesz, ja bym chętnie kupił, bo Hipek bardzo chce mieć łyżwa... No,

  • 7. Data: 2022-01-03 17:03:30
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 3.01.2022 o 14:56, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Pies? Jaka rasa?

    - Jaka rasa? Nordycka, psia krew, odczep się od tego zwierzęcia,
    nieszczęście ty moje!
    - A pies? A pies?! A pies ci mordę lizał!

  • 8. Data: 2022-01-04 11:59:07
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Pies? Jaka rasa? Musi być jakiś bardzo malutki. Chyba że
    > doniczka ogromna.
    >
    > Jarek

    Wielcyście dowcipni, panie Jarosławie.

  • 9. Data: 2022-01-09 23:20:17
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 02.01.2022 o 08:55, trybun pisze:

    > Ma ktoś koncepcje dlaczego cebula posadzona do doniczek i postawiona na
    > parapecie okna nie wypuszcza korzeni?

    Może potrzebuje więcej czasu.
    A wypuszcza szczypiorek?

    Krycha.

    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

  • 10. Data: 2022-01-10 09:32:06
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 09.01.2022 o 23:20, Krycha pisze:

    > Może potrzebuje więcej czasu.
    > A wypuszcza szczypiorek?
    >
    > Krycha.

    Normalna wegetacja, tylko że bez zakorzeniania sie.  Po 2-3krotnym
    zbiorze szczypiorku z cebulki pozostaje prawie pusta skorupa, ew taka
    zgniła masa.