  • 1. Data: 2021-10-23 17:03:30
    Temat: Szerokość ścieżki ogrodowej - jaka?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Będę układał nowe ścieżki w ogrodzie. Obecnie mam ścieżki z
    najzwyklejszych płyt chodnikowych 50x50 cm ułożonych pojedynczo z
    odstępem 15 cm, tak więc trzeba robić kroki po 65 cm. Ścieżką nikt nie
    chodzi parami, więc ta szerokość wydaje mi się wystarczająca.
    Nowy pomysł jest taki, aby ułożyć płytki imitujące naturalny kamień.
    Płytki mają wymiary 60x45 cm. Są dwie opcje: albo ułożę płytki dłuższym
    bokiem wzdłuż, bez odstępów i będzie ścieżka o szerokości 45 cm.
    Albo ułożę z odstępami w poprzek i będzie ścieżka szeroka na 60 cm.
    Jak myślicie? Czy ścieżka 45 cm nie będzie za wąska?
    Jacek

  • 2. Data: 2021-10-25 11:10:39
    Temat: Re: Szerokość ścieżki ogrodowej - jaka?
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    W dniu 23.10.2021 o 17:03, Jacek pisze:
> [...]
    > Albo ułożę z odstępami w poprzek i będzie ścieżka szeroka na 60 cm.
    > Jak myślicie? Czy ścieżka 45 cm nie będzie za wąska?

    Chodzić da się oczywiście w obu przypadkach, ale osobiście wybrałbym
    wariant pierwszy - płytki w poprzek z odstępami.
    Ze względów estetycznych - tak jest ładniej!!!
    I praktycznych - łatwiej pchać taczkę czy kosiarkę albo nosić jakieś
    wiadra i nie zahaczać o rośliny po bokach ścieżki.

    h.

  • 3. Data: 2021-10-25 11:19:56
    Od: XL <i...@g...pl>

    Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > Albo ułożę z odstępami w poprzek i będzie ścieżka szeroka na 60 cm.
    > Jak myślicie? Czy ścieżka 45 cm nie będzie za wąska?

    Będzie brzydka. Jak te ogrodowe betonowe potworki udające rzeźby. Już
    lepsze te płyty, przynajmniej nie udają czegoś, czym nie są, i ich szarość
    i regularność im przystoi. A szerokość ścieżki z płyt? - wszak można z
    nich układać i szersze trasy, wystarczy płyty układać przesuwając co drugą
    np. w lewo o jakąś część ich szerokości...

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 4. Data: 2021-10-25 13:06:26
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    W dniu 25.10.2021 o 11:10, Hienryk pisze:
    > ale osobiście wybrałbym wariant pierwszy - płytki w poprzek z odstępami

    Poprawiam się - miało być wariant drugi.
    :)

  • 5. Data: 2021-10-26 12:10:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.10.2021 o 13:06, Hienryk pisze:

    > Poprawiam się - miało być wariant drugi.
    > :)

    Dzięki. Ostatecznie wybrany został wariant z płytek z piaskowca
    naturalnego mniej więcej 45 x 30 cm i będą układane z odstępami w
    poprzek, czyli ścieżka będzie miała 45 cm szerokości.
    U mnie po bokach ścieżki nic wysokiego nie rośnie (z jednej strony
    trawnik, z drugiej aksamitki, krokusy itp) więc mimo małej szerokości
    powinno byc ok.
    Jacek