  • 1. Data: 2021-10-05 19:45:57
    Temat: Wino z własnych winogron
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Z własnych winogron postanowiłem zrobić wino.
    Znalazłem jakiś przepis w internecie gdzie zalecano na 10 kg
    owoców dawać 5 l wody i 3 kg cukru.
    Z winogron wycisnąłem sok i dolałem zalecany syrop.
    W cieczy przeznaczonej do fermentacji było niestety ok. 30%
    cukru.
    Byłem przekonany że w tej ilości cukru nic nie zafermentuje,
    jednak po dwóch dniach fermentacja ruszyła pełną parą.
    Po tygodniu fermentacja prawie ustała, zmierzyłem cukier i
    jest jeszcze 10%.
    Takie wino będzie za słodkie a drożdże już się duszą w alkoholu.
    Poradźcie mi co zrobić aby resztę cukru drożdże jeszcze
    przerobiły?
    Może dolać odpowiednią ilość czystej wody?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2021-10-05 20:06:42
    Temat: Re: Wino z własnych winogron
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.10.2021 o 19:45, Tomasz pisze:
    > Z własnych winogron postanowiłem zrobić wino
    Poczytaj forum winiarskie:
    http://wino.org.pl/forum/
    Jacek

  • 3. Data: 2021-10-28 10:04:57
    Od: XL <i...@g...pl>

    Tomasz <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > Poradźcie mi co zrobić aby resztę cukru drożdże jeszcze
    > przerobiły?
    > Może dolać odpowiednią ilość czystej wody?

    SOKU dolej. Z winogron. Może być sok z wodą w proporcji jak w przepisie.
    Rozcieńczysz alkohol. Drożdże ruszą i zjedzą cukier.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: