  • 1. Data: 2022-07-05 08:55:36
    Temat: rośliny inwazyjne- walka z wiatrakami?
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    Jak sie takiej roślinki pozbyć skutecznie. Taka bambusowata roślina (
    ładnie na początku wyglądała) i powoli ale skutecznie zarasta mi całą
    działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
    ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

    Krasnal
    ______________

    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

    Avast.

  • 2. Data: 2022-07-06 00:20:54
    Temat: Re: rośliny inwazyjne- walka z wiatrakami?
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.07.2022 o 08:55, Krasnal pisze:
> [...]
    > działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
    > ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

    Nie ma dobrych wiadomości:
    https://zielonyogrodek.pl/pielegnacja/prace-w-ogrodz
    ie/5474-jak-pozbyc-sie-rdestowca-japonskiego

  • 3. Data: 2022-07-09 12:09:23
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Krasnal w news:62c3e067$0$480$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > ładnie na początku wyglądała) i powoli ale skutecznie zarasta mi całą
    > działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod ziemią

    bo ta Ziemia do wszystkich nalezy :)

  • 4. Data: 2022-07-11 20:46:59
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-06 o 00:20, MK pisze:

    > Nie ma dobrych wiadomości:
    > https://zielonyogrodek.pl/pielegnacja/prace-w-ogrodz
    ie/5474-jak-pozbyc-sie-rdestowca-japonskiego

    Może jakiś środek chemiczny?

    Krasnal
    ______________

  • 5. Data: 2022-07-14 16:46:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
    > ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

    Przed rozprzestrzenianiem się roślin typu bambus, chronić może wyłącznie
    mocna bariera korzeniowa, wkopana na głębokość przynajmniej 60
    centymetrów. Podobno odnogi niżej nie sięgają. Tutaj przykład:
    https://www.fargesia.pl/bambusy/pielegnacja.html#bar
    iera
    Bariera musi być naprawdę solidna, bo inaczej te cholery mogą się
    przebić przez cienki materiał czy prześliznąć przez niedokładnie
    zawinięte brzegi.

    --
    -
    Akarm

  • 6. Data: 2022-07-14 17:00:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    On Thu, 14 Jul 2022 16:46:14 +0200 Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Przed rozprzestrzenianiem się roślin typu bambus, chronić może
    > wyłącznie mocna bariera korzeniowa, wkopana na głębokość przynajmniej
    > 60 centymetrów.

    To nie jedyny sposób. Owce działają dużo skuteczniej. Od lat próbuję
    wyhodować u siebie inwazyjne gatunki bambusa. Bezskutecznie.

    Mateusz

  • 7. Data: 2022-07-14 19:09:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > działke , niszczy tuje i inne drzewa. To cholerstwo posuwa sie pod
    > ziemią i wyrasta co rusz w innym miejscu.

    Niżej masz prosty sposób, który przedstawił Mateusz Viste:
    wystarczy, że zaczniesz hodować owce. :)

    --
    -
    Akarm

  • 8. Data: 2022-07-20 14:30:02
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 14.07.2022 o 19:09, Akarm napisał:

    > Niżej masz prosty sposób, który przedstawił Mateusz Viste:
    > wystarczy, że zaczniesz hodować owce. :)

    Taka rada, jaki radca, miłośnik "panienek" wełnianych - czyli gówniana.
    Owce nie żrą badyli, to już prędzej kozy, które wpuszczone samopas do
    sadu, potrafią w try miga oporządzić z kory drzewa.

    --
    Collie