  • 1. Data: 2022-01-31 14:52:25
    Temat: Co urośnie w cieniu
    Od: ogrodnik <b...@g...com>

    Sąsiad zrobił mi psikusa i w granicy ogrodu, na długości około 30 metrów, od południa
    zasadził gęsto tuje; po 3-4 latach mają pewno po osiem metrów i piękny trawnik,
    rabatkę z różami itp. - diabli wzięli... Jak można by ten pas ziemi wzdłuż tuj
    uratować? Teraz jakimś cudem rosną tam tylko piwonie, nawet próbują kwitnąć ale poza
    tym jest wilgoć, mech i w ogóle byle jak.
    Co mogliby szanowni grupowicze podpowiedzieć? Może jest jakiś gatunek trawy, który
    polubiłby to lekko torfiaste środowisko?

    Będę wdzięczny, dziękuję i pozdrawiam...

  • 2. Data: 2022-01-31 14:59:49
    Temat: Re: Co urośnie w cieniu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ogrodnik napisał:

> [...]
    > gatunek trawy, który polubiłby to lekko torfiaste środowisko?
    >
    > Będę wdzięczny, dziękuję i pozdrawiam...

    Może barwinek jakiś? Albo bluszcz się po ziemi ścielący?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2022-02-02 17:57:59
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Wstrętny ten sąsiad. A co z dobrymi zasadami sąsiedztwa oraz prawem?

    Krycha.

    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

  • 4. Data: 2022-02-02 22:08:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Wstrętny ten sąsiad. A co z dobrymi zasadami sąsiedztwa oraz prawem?

    Pióra by pożyczyć od Anouilh'a -- by opisać co to jest za typ.

    Jarek

    --
    Żem jak tuja poderżnieta przezeń dzisiaj jest
    Mówię wam poderżnietam jest

  • 5. Data: 2022-02-03 13:10:57
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 31.01.2022 o 14:52, ogrodnik napisał:

> [...]
    > Co mogliby szanowni grupowicze podpowiedzieć? Może jest jakiś gatunek trawy, który
    polubiłby to lekko torfiaste środowisko?

    Paprocie i pokrzywy. U mnie rosną pod płotem zacienionym
    od południowego zachodu przez ścianę domu i dają radę.
    Paproć dla przyjemności, a pokrzywa to wybitna roślina
    użytkowa - i dla ludzi, i dla fauny. Też przyjemna bez
    podchodzenia. A gatunek trawy najlepszy jest taki, który
    sam się pojawi pod płotem po kilku latach. Cierpliwości.

  • 6. Data: 2022-02-03 17:02:54
    Od: Krzysztof Wilk <w...@a...edu.pl>

    W dniu 2022-01-31 o 14:52, ogrodnik pisze:
> [...]
    polubiłby to lekko torfiaste środowisko?

    > Będę wdzięczny, dziękuję i pozdrawiam...
    Hortensje - ogrodowe i bukietowe
    Funkie
    Tawułki
    Z traw to na pewno bambusy, np. Fargesje

    Avast.