  • 1. Data: 2022-03-27 10:01:38
    Temat: co zrobić z szyszkami?
    Od: Nikt Ważny <n...@w...pl>

    Witajcie Ogrodnicy

    Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
    z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

    Pozdrawiam

    Nikt Ważny

  • 2. Data: 2022-03-27 10:42:56
    Temat: Re: co zrobić z szyszkami?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.03.2022 o 10:01, Nikt Ważny pisze:
    > Witajcie Ogrodnicy
    >
    > Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
    > z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

    Też jestem ciekaw, co można z szyszkami robić?
    Bo ja tylko pakuję w worki i wystawiam do odbioru przez MPO.

    --
    -
    Akarm

  • 3. Data: 2022-03-27 10:45:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.03.2022 o 10:01, Nikt Ważny pisze:
    > Witajcie Ogrodnicy
    >
    > Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
    > z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?
    Do kompostowania się nie nadają. Ja u siebie (jak miałem jeszcze sosny)
    używałem szyszek po wysuszeniu, jako podpałki do kominka. Jedyny minus
    tej podpałki, to taki, że trzeba kominek zasłaniać parawanem, że panna
    Greta nie widziała.
    Jacek

  • 4. Data: 2022-03-27 14:55:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Nikt Ważny pisze:

    > Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
    > z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

    Jak byłem w szkole podstawowej, to cała klasa na plastyce robiła z szyszek
    Skrzaty Leśne. Mile to wspominam. Jeśli ktoś szyszek ma ogromne ilości,
    może użyć do wysypania podłoża. Tak jak to z korą bywa. Widziałem taki
    ogródek z wysokich traw i innych słońcolubnych roślin. Przetkany jeszcze
    różami. Dobrze to wyglądało. I odobrze się po onych szyskach chodziło.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2022-03-29 20:27:58
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Przy pracach wiosennych zostaje mi zawsze co roku ogromna ilość szyszek
    > z moch sosen. Co z nimi robić? Kompostować, palić czy co jeszcze?

    Na przykład tak,
    https://duckduckgo.com/?t=lm&q=%C5%9Bci%C3%B3%C5%82k
    a+z+szyszek&ia=web

    Krycha.
    --
    ,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus