    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Cebula w doniczkach
    <s...@f...lasek.waw.pl> <sronne$53l$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ss0vb6$14pq$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <sse1ic$u56$1@gioia.aioe.org>
    Date: Fri, 21 Jan 2022 14:18:17 +0100

    trybun napisał:

    > Odpowiednio większa cebula,

    Przez ile sezonów należy tak wsadzać i wykopywać cebulę, by osiągnęła
    wielkość odpowiednią do konsumpcji?

    > no i oczywiście sezonowy szczypior.

    Z dobrze wyrośniętej cebuli w następnym roku wyrośnie głównie pęd kwiatowy.
    Niby też zielony, wygląda podobnie, ale to jednak nie to samo. Na szczypior
    lepsza jest cebula młoda. Albo gatunki wieloletnie, jak choćby rzeczona
    "siedmiolatka".

    > Bardzo przepraszam - a dymka to co - "tegoroczna"?

    Proszę bardzo. W kulinarnyn sensie -- tak. Pierwszym skojarzenie ze słowem
    "dymka" jest młoda wiosenna cebula ze szczypiorem. Ubiegłoroczne sadzeniaki
    to już terminologia specjalistyczna.

    > W doniczce nic z tego czego próbowałem nie wypuszcza korzeni, ani dymka,
    > ani normalna cebula ani tzw siedmiolatka przesadzona w w całości z gruntu
    > do doniczki.

    Za ciepło jej.

    --
    Jarek