  • Data: 2015-03-04 22:59:27
    Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik zażółcony r...@c...op.pl ...

    > To była tylko skrajna metafora przywódcy, który
    > ma poglądy w kierunku 'nadmiernej regulacji'
    > i stosowania 'przymusu'. Takiego, który
    > społeczeństwu nie służy, ale nim manipuluje
    > wykorzystując istniejące w nim naturalnie
    > lęki i fobie np. przed 'obcym', 'nieznanym'.

    Nie tyle skrajna metafora co nieudana...

    > Kwestia szczepień to kwestia demokracji.
    > Czym innym jest ograniczyć wolność, a czym innym
    > zmuszać do jakichś działań.

    najpierw musisz wyjasnic dlaczego lepsze dla spoleczenstwa jest nie
    szczepienie od szczepienia.

    > Zazwyczaj przy każdym _nakazie_ jest jakieś
    > duże 'jeśli', które jest dopasowane
    > do wyborów członka społeczeństwa i jego
    > poziomu 'intelektualnego', zdolności.

    Tak. I jakie jest w przypadku szczepien?
    Brednie o tym, ze spadek zachorowań jest samoistny?
    Mamy się przestać szczepić, zeby paru osobom udowodnic ze jest inaczej?

    > Np. 'jeśli chcesz jeździć samochodem
    > musisz mieć prawo jazdy i stosować
    > się do różnych przepisów'.

    I to dobrze czy źle?

    > 'Jeśli chcesz prowadzić firmę to
    > .. uffff, zaczyna się jatka. Sporo
    > Papierologii, obowiązków ...'

    Tu akurat jest wiele bzdur ale te bzdury mozna wymienic i zargumentować.

    > 'Jeśli chcesz założyć bank, to ...
    > xxx!@#. Na początek ogromny kapitał
    > musisz już mieć. A potem w paluszku
    > całe ustawy i rozporządzenia regulacyjne,
    > mnóstwo podmiotów z którymi MUSISZ
    > współpracować itp itd.'. Kosmos.
    >
    > Ale wróćmy wcześniej, na poziom
    > podstawowy...
    >
    > 'Jeśli masz dziecko, to musisz
    > je posyłać do szkoły'.
    > I tu już są kontrowersje.

    Naprawde musisz?
    Słyszałem ze coraz wiecej osób uczy dzieci w domu.

> [...]
    > poddają, trudno z nimi dyskutować - i tu kompromisty
    > są najtrudniejsze.
    >
    > Na takich raczej się nie buduje następnych, np.
    > 'Jeśli posyłasz dziecko do szkoły, to masz obowiązek
    > je szczepić'.
    > Trudna sprawa ...
    >
    > A takie:
    > 'Masz obowiązek się szczepić'
    >
    > Tu nie ma 'jeśli'.
    >
    > 'Jeśli żyjesz to masz się szczepić'.
    > Nie ma tu żadnego Twojego wyboru.
    > Takich rzeczy dobrze ułożona demokracja unika.
    >
    > Natomiast nie stronią od tego typu regulacji

    Czyli cały ruch antyszczepionkowy opiera sie na tym, ze skoro nam kaza to
    mówimy NIE!?! Bardoz mądre.
    Jest takie przysłowie: na złośc rodzicom odmroże sobie uszy. Pasuje jak
    ulał.