    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Coś się w Szwecji dzieje
    Date: Fri, 27 Jan 2023 19:09:40 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 18:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Bog dal ludziom lejki żeby przez nie popatrzyli na świat. Większość
    > patrzyła od szerszej strony. Nic nie mogli dokładnie zobaczyć bo obrazu
    > wystarczało na niewielki wycinek rzeczywistości. Ale byli tacy co
    > patrzyli od strony węższej. Jeśli w artykule nie ma nic o demografi to
    > znaczy według ciebie że nie ma on wpływy bo jak jest o demografi to nie
    > ma o taniejących mieszkaniach to te dwie sprawy się nie łączą. Artykuł
    > jest przykładem że z punktu widzenia ogłupiałego alkoholem Polaka nie
    > wiadomo dlaczego staniały o 1/5. Odsetki nieduże, sytuacja demograficzna
> [...]

    Jak nie wiadomo, jak wszyscy na tej grupie Ci piszemy i pisaliśmy
    wcześniej, że muszą stanieć bo "pieniądz" jest drogi.
    Każdy artykuł jaki tu wkleiłeś jest właśnie o tym.
    To myślisz, że jesteś mądrzejszy i "widzisz drugie dno". Jest na to
    jednostka chorobowa...
    Ty na świat nie patrzysz przez lejek - patrzysz przez dziurkę od klucza i
    nie rozumiesz co się dzieje, aż się nie mogę nadziwić, że taki stary
    człowiek może mieć takie klapki na oczach.
    Praktycznie poza niektórymi sprawami technicznymi jesteś jak to dziecko we
    mgle. Nie potrafisz przewidzieć trendu nawet na pół roku do przodu. Nie
    rozumiesz jakie będą konsekwencje zachodzących teraz zmian - czy to u nas
    czy na świecie.
    Jak Ci tutaj 1,5 roku temu pisałem, że nie będzie mieszkań na wynajem i
    ceny wystrzelą w kosmos to się ze mnie z nabijałeś.
    Jak rok temu pisałem, że zacznie upadać mały biznes, piekarnie, pizzernie
    itp bo ceny energii ich zabiją to też się nabijałeś. Już tych piekarni o
    których wtedy pisałem nie ma. Ludzie poszli na bruk.

    Aktualnie na rynku brakuje 1,5mln mieszkań w dobrych lokalizacjach, Za rok
    będzie brakować jeszcze więcej.
    Nie da się teraz wynająć przyzwoitego mieszkania w dużym mieście za
    rozsądne pieniądze.

    TG