  • 1. Data: 2023-01-27 12:40:45
    Temat: Coś się w Szwecji dzieje
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://forsal.pl/nieruchomosci/aktualnosci/artykuly
    /8646570,szwecja-ceny-domow-w-dol-nieruchomosci.html
    Korzystne dane demograficzne mają i tak duże przeceny? To co się u nas będzie działo?

  • 2. Data: 2023-01-27 13:19:30
    Temat: Re: Coś się w Szwecji dzieje
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 12:40 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > https://forsal.pl/nieruchomosci/aktualnosci/artykuly
    /8646570,szwecja-ceny-domow-w-dol-nieruchomosci.html
    > Korzystne dane demograficzne mają i tak duże przeceny? To co się u nas
    > będzie działo?

    Czytasz w ogóle to co ciągle wrzucasz? - każda Twoja wrzutka to strzał w
    stopę dla Twojej tezy.
    U nas będzie to samo, ale nie przez demografię:

    "Szybki zjazd cenowy, napędzany przez wyższe koszty pożyczania pieniądza i
    rekordową inflację, stał się przejawem szerszego trendu dotyczącego wielu
    rynków nieruchomości na świecie. Analitycy nie spodziewają się, aby w
    krótkim terminie miało nastąpić zahamowanie spadków cen.

    Większość instytucji finansowych zrewidowała w tym tygodniu swoje
    prognozy. Wśród nich jest Nordea Bank, który spodziewa się, że spadek cen
    nieruchomości od marca 2022 roku może wkrótce dobić do poziomu 20 proc."

    Pół roku temu już Ci pisałem, że tak będzie i podawałem z jakich powodów.

    TG

  • 3. Data: 2023-01-27 13:43:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 13:19:33 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    >
    > Pół roku temu już Ci pisałem, że tak będzie i podawałem z jakich powodów.

    Czytam a nawet zacytować mogę
    Szwedzki bank centralny w ciągu siedmiu miesięcy 2022 roku podniósł główną stopę
    procentową z zera do 2,5 proc. Analitycy spodziewają się, że w czasie lutowego
    posiedzenia będzie miała miejsce kolejna podwyżka, tym razem o pół punktu
    procentowego

  • 4. Data: 2023-01-27 13:48:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 13:43 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > główną stopę procentową z zera do 2,5 proc. Analitycy spodziewają się,
    > że w czasie lutowego posiedzenia będzie miała miejsce kolejna podwyżka,

    Brawo Ty, a co napisałeś?

    "Korzystne dane demograficzne mają i tak duże przeceny? To co się u nas
    będzie działo?"

    Gdzie w tym artykule masz coś o demografii?
    Tylko debil przy takich stopach bierze teraz kredyt pod nieruchomość.
    Ci co mieli gotówkę już kupili, pozostali czekają aż kredyty potanieją.
    Nikt nie kupuje to i ceny muszą spaść.

    TG

  • 5. Data: 2023-01-27 18:00:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 13:48:34 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Tylko debil przy takich stopach bierze teraz kredyt pod nieruchomość.
    > Ci co mieli gotówkę już kupili, pozostali czekają aż kredyty potanieją.

    Bog dal ludziom lejki żeby przez nie popatrzyli na świat. Większość patrzyła od
    szerszej strony. Nic nie mogli dokładnie zobaczyć bo obrazu wystarczało na niewielki
    wycinek rzeczywistości. Ale byli tacy co patrzyli od strony węższej. Jeśli w artykule
    nie ma nic o demografi to znaczy według ciebie że nie ma on wpływy bo jak jest o
    demografi to nie ma o taniejących mieszkaniach to te dwie sprawy się nie łączą.
    Artykuł jest przykładem że z punktu widzenia ogłupiałego alkoholem Polaka nie wiadomo
    dlaczego staniały o 1/5. Odsetki nieduże, sytuacja demograficzna dobra.

  • 6. Data: 2023-01-27 19:09:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 18:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > jest przykładem że z punktu widzenia ogłupiałego alkoholem Polaka nie
    > wiadomo dlaczego staniały o 1/5. Odsetki nieduże, sytuacja demograficzna

    Jak nie wiadomo, jak wszyscy na tej grupie Ci piszemy i pisaliśmy
    wcześniej, że muszą stanieć bo "pieniądz" jest drogi.
    Każdy artykuł jaki tu wkleiłeś jest właśnie o tym.
    To myślisz, że jesteś mądrzejszy i "widzisz drugie dno". Jest na to
    jednostka chorobowa...
    Ty na świat nie patrzysz przez lejek - patrzysz przez dziurkę od klucza i
    nie rozumiesz co się dzieje, aż się nie mogę nadziwić, że taki stary
    człowiek może mieć takie klapki na oczach.
    Praktycznie poza niektórymi sprawami technicznymi jesteś jak to dziecko we
    mgle. Nie potrafisz przewidzieć trendu nawet na pół roku do przodu. Nie
    rozumiesz jakie będą konsekwencje zachodzących teraz zmian - czy to u nas
    czy na świecie.
    Jak Ci tutaj 1,5 roku temu pisałem, że nie będzie mieszkań na wynajem i
    ceny wystrzelą w kosmos to się ze mnie z nabijałeś.
    Jak rok temu pisałem, że zacznie upadać mały biznes, piekarnie, pizzernie
    itp bo ceny energii ich zabiją to też się nabijałeś. Już tych piekarni o
    których wtedy pisałem nie ma. Ludzie poszli na bruk.

    Aktualnie na rynku brakuje 1,5mln mieszkań w dobrych lokalizacjach, Za rok
    będzie brakować jeszcze więcej.
    Nie da się teraz wynająć przyzwoitego mieszkania w dużym mieście za
    rozsądne pieniądze.

    TG

  • 7. Data: 2023-01-27 21:51:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 19:09:44 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > będzie brakować jeszcze więcej.
    > Nie da się teraz wynająć przyzwoitego mieszkania w dużym mieście za

    Wybacz ale to co napisałeś opadowe na sprzecznosciach. Nie da się na to odpowiedzieć.

  • 8. Data: 2023-01-27 21:58:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 21:51 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie da się na to odpowiedzieć.

    Nic nowego.
    Jutro znowu wrzucisz jakiegoś linka i ze zdziwieniem zapytasz - czyżby
    demografia? - a nie mówiłem! zaczyna się.

    Dzień świstaka...

    TG

  • 9. Data: 2023-01-27 23:02:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 27 stycznia 2023 o 21:58:59 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Jutro znowu wrzucisz jakiegoś linka i ze zdziwieniem zapytasz - czyżby
    > demografia? - a nie mówiłem! zaczyna się.

    Zapisz się do placformy. Ten sam poseł placformy najpierw udowodni ze 2+2=4 a za 20
    minut będzie twierdził że to nieprawda. Kiedy pytalem czy to co się będzie działo z
    nieruchomościami w Polsce to demografia? Twierdzę że demografia jest w zasadzie
    jedynym powodem ogromnej przeceny na rynku nieruchomości jaka nastąpi w Polsce.
    Wydarzenia oparte na demografi są w stu procentach przewidywalne. Z ciekawości
    spojrzałem na prognozy demograficzne dla Szwecji. Są bardzo korzystne. Oznacza to
    ciągły popyt na nieruchomości. I tytuł że nieruchomości staniały u nich w krótkim
    czasie 20%. Do tego stopy procentowe korzystne dla biorących kredyty. Wygląda na to
    że mają bardzo dużą nadwyżka nieruchomości do zagospodarowania i brak klientów.

  • 10. Data: 2023-01-27 23:12:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    że mają bardzo dużą nadwyżka nieruchomości do zagospodarowania i brak klientów.

    Taaa, Aztekowie, Majowie, mieli mieszkań w chuj. Teraz pewnie stoją
    puste i można je kupić za grosze :D

    Tak, wiem, nie zrozumiesz.
    --
    LordBluzg(R)??