  • 1. Data: 2023-01-27 11:36:54
    Temat: Solary
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Takiego roku jeszczy nie byuo a końcówka ubiegłego, tyż podobna :/

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/polska
    -pograzyla-sie-w-ciemnosciach-te-mapy-dobitnie-pokaz
    uja-skale/zn2tfer,79cfc278

    "Polska stała się ciemną plamą. Te mapy dobitnie pokazują skalę
    Zalegające zgniłe wyże, chmury, mgły oraz częste opady sprawiają, że
    tegoroczny styczeń w sporej części kraju jest na dobrej drodze do tego,
    aby stać się najbardziej pochmurnym w ostatnich latach. Z map Instytutu
    Meteorologii i Gospodarki Wodnej wynika, że miejscami słońce w tym
    miesiącu świeciło zaledwie przez kilka godzin! Tymczasem szybkiej
    poprawy w tej kwestii nie widać."

    "Przejściowa poprawa nastąpiła w środę, ale jedynie na północy kraju,
    gdzie na Helu mieliśmy 3 godz. ze słońcem. To nie zmieniło jednak faktu,
    że styczeń pozostaje wyjątkowo pochmurnym miesiącem. IMGW podał, że w
    Suwałkach do 25 stycznia usłonecznienie wyniosło tylko ok. 5 godz., a na
    Mazurach 9 godz. Im dalej w głąb kraju, tym słońce świeciło dłużej, np.
    w Warszawie przez 32 godz., natomiast we Wrocławiu przez 59 godz."

    Oczywiście są miejsca, gdzie co jakiś czas błyśnie ale ogólnie, totalna
    kaszana.

    https://www.pse.pl/home

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 2. Data: 2023-01-27 14:01:04
    Temat: Re: Solary
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-27 o 11:36, LordBluzg(R)?? pisze:
> [...]
    > w Warszawie przez 32 godz., natomiast we Wrocławiu przez 59 godz."
    >
    > Oczywiście są miejsca, gdzie co jakiś czas błyśnie ale ogólnie, totalna
    E tam kaszana, u mnie w styczniu do teraz mam średnią z produkcji 6,9
    kWh na dzień a styczeń 2022 miałem 6,2kWh na dzień, a ma przyjść wyż z
    mrozami i wtedy na pewno coś jeszcze naprodukuje w styczniu.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-01-27 14:12:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 14:01 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > E tam kaszana, u mnie w styczniu do teraz mam średnią z produkcji 6,9
    > kWh na dzień a styczeń 2022 miałem 6,2kWh na dzień, a ma przyjść wyż z
    > mrozami i wtedy na pewno coś jeszcze naprodukuje w styczniu.

    U mnie też ten styczeń jest lepszy niż poprzedni.
    U Ciebie to wg rewelacja - z tego co pamiętam masz sporo mniejszą
    instalację niż moja a wynik zbliżony, u mnie na dziś wychodzi w styczniu
    235kWh produkcji.

    TG

  • 4. Data: 2023-01-27 14:14:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.01.2023 o 14:01, Janusz pisze:

    > E tam kaszana, u mnie w styczniu do teraz mam średnią z produkcji 6,9
    > kWh na dzień a styczeń 2022 miałem 6,2kWh na dzień, a ma przyjść wyż z
    > mrozami i wtedy na pewno coś jeszcze naprodukuje w styczniu.

    No popacz, na stacji orbitalnej świeci cały czas :]...a w Suwałkach
    tylko 5h w skali miesiąca.

    U mnie (półn Wlkp) to raptem, łącznie 20 dni...od października 2022 było
    dobrze. Reszta to ciemnica z mikroprzebłyskiem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-01-27 14:22:38
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > U Ciebie to wg rewelacja - z tego co pamiętam masz sporo mniejszą
    > instalację niż moja a wynik zbliżony, u mnie na dziś wychodzi w styczniu

    Na dzisiaj, CAŁA produkcja Polski o tej godzinie to 700kW :) a do
    zachodu słońca jeszcze, jeszcze.

    https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c0fe923ba769855
    7

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2023-01-27 14:41:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > U mnie też ten styczeń jest lepszy niż poprzedni.
    No właśnie :)

    > U Ciebie to wg rewelacja - z tego co pamiętam masz sporo mniejszą
    > instalację niż moja a wynik zbliżony, u mnie na dziś wychodzi w styczniu
    > 235kWh produkcji.
    Dość stromy dach i dokładnie ustawiony na południe robi swoje, gdyby
    jeszcze nie 'jaskółka' która trochę zasłania to wyniki byłyby lepsze :)
    Na wczoraj mam oddane 180kWh z 8960W :)

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2023-01-27 14:56:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2023 o 14:41, Janusz pisze:

    > Na wczoraj mam oddane 180kWh z 8960W :)

    To ja łączną produkcję, z takiej samej mocy, mam 130 kWh...

  • 8. Data: 2023-01-27 14:56:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 14:22 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Na dzisiaj, CAŁA produkcja Polski o tej godzinie to 700kW :) a do
    > zachodu słońca jeszcze, jeszcze.
    >
    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c0fe923ba769855
    7

    Z czego moje jest 13kWh :-)

  • 9. Data: 2023-01-27 14:58:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-27 o 14:14, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    >
    > U mnie (półn Wlkp) to raptem, łącznie 20 dni...od października 2022 było
    > dobrze. Reszta to ciemnica z mikroprzebłyskiem.

    No to u mnie było 5 dni pełnej mocy czyli bez chmur, średnich gdzie
    produkcja przekroczyła zużycie też 5 dni i jeden słabszy z trochę
    mniejszą produkcją (7,2kWh ws 8,3kWh zużycia) czyli na 26 dni stycznia
    miałem w miarę słonecznych 11 dni.

    Rok temu też miałem pełnych 5 dni, średnich 4, słabszych 3 dni i oddałem
    192kWh.
    Więc z mojej perspektywy te miesiące są bardzo podobne do siebie, przy
    czym teraz pierwsze dwa tygodnie miesiąca były lepsze a rok temu 2 i 3
    tydzień.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2023-01-27 17:05:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-27 o 14:56, Cavallino pisze:

    > To ja łączną produkcję, z takiej samej mocy, mam 130 kWh...

    Wiem, już wcześniej pisałeś, u ciebie jest pewnie więcej mgieł, smogu i
    chmur.

    --
    Janusz