  • 31. Data: 2023-01-30 08:41:32
    Temat: Re: Solary
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.01.2023 13:03, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W sumie jedno i drugie. Solary też do dupy, pomimo że zimna nie ma.

    A masz solary? Ja nie mam, ale podobno ze światłem rozproszonym radzą
    sobie nadal dobrze. Ponoć jak przy pełnym nasłonecznieniu 120C to przy
    takim pochmurnym 60-70C.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2023-01-30 11:06:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A masz solary? Ja nie mam, ale podobno ze światłem rozproszonym radzą
    > sobie nadal dobrze. Ponoć jak przy pełnym nasłonecznieniu 120C to przy
    > takim pochmurnym 60-70C.

    Tak, latem. Obecnie wygląda to podobnie jak z PV, czyli niewiele.

    Sąsiad 10 lat temu sobie zainstalował i generalnie latem, nie ma co
    robić z ciepłą wodą, bo ma nadmiar a cały dach w solarach. Kombinował z
    kątami/cokolwiek ale ciężkich chmur nie oszukasz :) Teraz żałuje bo
    przecież nie wywali a chętnie zastąpiłby to panelami PV bo latem są
    większe zyski. 10 lat temu PV dopiero się rozwijało i było znacznie
    droższe i mniej wydajne więc zdecydował się na solary...no i dach ma
    pełen solarów. Solar jest dobry na lato i nie musi być wielki wtedy.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2023-01-30 18:24:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 30 stycznia 2023 o 11:06:43 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

> [...]
    > droższe i mniej wydajne więc zdecydował się na solary...no i dach ma
    > pełen solarów. Solar jest dobry na lato i nie musi być wielki wtedy.
    https://media.tenor.com/GGz3BystV4wAAAAC/we%C5%BAnie
    pierdol-w-ez-niepierdol.gif

  • 34. Data: 2023-01-30 18:43:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>