  • Data: 2021-10-12 10:32:57
    Temat: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.10.2021 o 00:50, a a pisze:

    > panele solarne się nie nadają do podgrzewania wody, bo energia jest niestabilna.
    > Latem nadmiarowa, a jesienią, zimą, duże niedobory
    > i bojler musi je kompensować
    > A tego się nie da zrobić, bo jednego dnia zagrzeje 300 litrów a innego 50 litrów
    > a raz woda gorąca a innym razem zaledwie ciepła.

    Fajne brednie. Bladego pojęcia nie masz o grzaniu wody oraz
    zabezpieczeniu przed utratą ciepła.

    > 1,5kW to na mały, przelewowy ogrzewacz wody, a na bojler 200 litrów, 3kW to
    minimum,

    Żeco? Nachuj mi grzanie wody w godzinę do 70C? Potrzebuję najcześciej
    ciepłą wodę do zmywania po południu i wieczorem do kąpieli. Zimą i tak
    leci przez piec więc wstępne grzanie jest OK a latem nie muszę nakurwiać
    do pieca, zwyczajnie.

    > Ale w pochmurne dni, z tych 3kW zrobi się 500W i woda będzie letnia

    Sretnia. Weź se to przelicz przy 5h grzania i o której godzinie będziesz
    miał 50C z tych 500W. Mnie to wystarczy. O system grzałek się nie martw,
    bo na pewno będą przewymiarowane, zeby uzyskać jak nawiększy "prąd
    zwarcia". Z resztą elektryka/elektronika dla mnie to pikuś :)

    > Wtedy należy zastosowac bojler o zmiennej pojemności wody, ale to w Europie nadal
    nowość.

    Pierdolenie.

    --
    LordBluzg(R)