    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy projektor to telewizor?
    Date: Mon, 18 Jul 2016 13:59:58 +0200
    <nmag2q$k6j$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <nmai4u$mcf$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <nmbj26$fu6$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <nmctv6$u3q$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <nmgl2p$kge$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>

    W dniu 2016-07-17 o 23:38, Budyń pisze:

    > papiez nawoluje do milosierdzia, ja sie pod tym podpisuję. Polskie rodziny przyjely
    uchodzcow. Uchodzcy ci spierd... do niemiec. Czyzby im nie chodzilo o ratowanie
    zycia, a my katole dalismy sie wykorzystac?

    A Ty jak masz wybor pomiedzy dobrym i lepszym to co wybierasz? Tym
    bardziej, ze durna Merkelowa sama ich zapraszala. To dziwisz sie, ze
    pojechali do Niemiec?

    stwarzajc im warunki do zycie w ich wlasnym kraju.

    > dlaczego pozniej?

    Pozniej bo w ich kraju jest wojna.

    > Siedzą bezpieczni w tureckich obozach, trzeba im podeslac kasy aby im rozbujac
    gospodarke to sobie sami poradzą.

    Owszem.

    > mają. I maja przede wszystkim we wlasnym kraju. Komiu podeslac karabiny nie wiem bo
    specyfiki konfliktu nie znam.

    Wiec Twoj pomysl z rekawa wlasnie polegl.

    > Miedzy niewpuszczeniem imigrantow ekonomicznych z powodów bezpeczenstwa a
    niepomaganiem jest spora roznica ktorej dostrzec nie chcesz.

    Wlasnie widze jak chcesz im pogamac. Zrzucac karabiny. :-)

    > katolstwo rozumie to tak - podziel sie jedzeniem tym ktore masz. Ale oni nie chcą -
    oni chca wiecej niz my mamy (i jada do niemiec). Zasada milosci blizniego nie
    przewiduje traktowania innych lepiej od siebie.

    Wszystko co pisales wczesniej ma sens taki, ze nie wpuszczac za nic. To
    dobrze, ze do nas nie chca, ale Twoj kwantyfikator jest szerszy.

    > Bylem spragniony a nie daliscie mi pic. Przybyszem
    >
    > ty nie zapomniales -ale ich nie rozumiesz.

    Na szczescie przekaz jest na tyle prosty i jasny, ze nie wymaga analizy
    zacieniajacej sens. W skrocie kon jaki jest kazdy widzi.

    > nie - to ty idziesz na skróty. Pomagajmy, a potem chodzby potop i rzeź, zero
    refleksji jak im pomoc, a sobie (w sense naszym rodzinom, spolecznosci) nie
    zaszkodzic. Jesli jest taki sposob trzeba go użyć.

    Przeczytaj siebie wyzej co pisales i w jaki sposob. Tam nie bylo
    marginesu. Tam jest nie wpuszczac i to nie tylko do naszego kraju, ale
    europy. Przekaz byl na tyle jasny, ze nie bede tu cytowal i analizowal
    poszczegolnych zdan. Czytacze jak sie nie znudzili to sami ocenia.
    Jezeli sie myle to dobrze, ale jakos mi sie nie wydaje.

    > tobie sie pozajaczkowało cos - gdzie masz w zasadach religijnych kk empatie?
    Uznales to za synonim milosierdzia a to nieprawda, i spodziewasz sie ze gdy nie
    jestem wzruszony do łez, to nie jestem miłosierny. Błąd merytoryczny.

    To Ty potrzebujesz czarno na bialym jaki powinien byc katolik w
    punktach? No to gratuluje. Jednym zdaniem pogrzebales cala nauke o byciu
    dobrym, czynieniu dobra, dawania siebie innym i pamietaniu o tym, ze
    zycie doczesne nie jest celem. Troche mnie zaskoczyles prawde mowiac
    takim splyceniem wiary.

    Pozdro.. TK