eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse › Re: Dlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 13 Sep 2021 14:37:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse
    From: a a <m...@g...com>

    On Monday, 13 September 2021 at 22:47:30 UTC+2, ToMasz wrote:
    > Teraz zwrot jest po paru latach i to jest najlepsza inwestycja kasy
    > jaką mozna zrobić. na nieruchomościach trudno jest zrobić 5%. Masz
    > pomysł na jakiś inny biznes w który można zainwestować 25 tyś? Jestem
    > chętny.
    >
    > JEśli chodzi o same panele słoneczne, to zwrot jak najbardziej będzie,
    > nawet jak będziesz musiał zużywać prąd na swoje potrzeby. co prawda
    > zwróci Ci się kilkadzieśąt lat, ale to już zależy od każdego z nas. Ci
    > co są w pracy cały dzień - poczekaja pokolenie. Domatorzy którzy pieką
    > prasują, piorą, - parę lat i po sprawie.
> [...]
    Na nieruchomościach ma zawsze 100% zysku

    Kupujesz rudere do wyburzenia, remontujesz i sprzedajesz z zyskiem 100%
    i znów rudera do wyburzenia i znów 100% zysku

    Budujesz na działce altanę murowaną, całoroczną i znów 100% zysku, z prądem, wodą

    A gdzie jaki zysk z solarów ?
    Kasa wydana, kredyt trzeba spłacać, a solarów sprzedac nie można bo już używane i na
    twoim dachu i nawet za 50% nikt ich nie odkupi, bo Niemiec utylizuje rocznie 100 farm
    solarnych i wszystko można odebrac uzywane w cenie złomu.

    Prąd darmowy i co z tego, a ilez tego prądu potrzebujesz latem, gdy dzien długi i
    jest ciepło.

    Prąd potrzebny zimą gdy mrozy, do ogrzewania a wtedy dni krótkie, duże zachmurzenie i
    wydajnośc solarów 20% mocy znamionowej.

    Ok, mam te 5kW czy 10 kW mocy zainstalowanej
    i jest lato i ja nie zużywam za dnia 25 czy 50 kWh, bo i na co

    o póki można wysłac do gridu to jest ok, ale potem trzeba zużyc z gridu bo przepadnie
    i znów na co, gdyby genwerowac pprąd latem a zużywac zima to jest ok i każdy byłby
    zainteresowany

    Będzie zmiana ustawy i nowa forma rozliczeń z energetyka , oparta na księgowości
    zarobił/ sprzedal/ kupił, noi i produkujesz prąd, a oni mówią, że moga kupic netto za
    15 groszy/ kWh, bo to oni płacą za przesył i będzie vat albo ryczałt, ale jakis
    podatek będzie, jak w Niemcach.

    Mówisz stare umowy na starych zasadach ?

    Może jakięs vacatio legis na 12 miesięcy a potem jak w Niemcach, wykorzystaj na swoje
    potrzeby albo trać

    Pretekstem wypowiedzenia umowy z energetyka może być ostrzejsza norma na parametry
    produkowane prądu i grid powie, nowy inverter albo umowa rozwiązana.

    Skoro w Niemcach Helmuty już nic nie zarabiaja na fotowoltaice to tak będzie tez w
    Polen.
    Merkelówna powiedziała 5 lat temu, że Helmuty muszą zużyc prąd z solarów na własne
    potrzeby i tak będzie w Polsce, może od przyszłego roku, bo Niemcy zarządzają
    Brókselką, a Brókselka ustala legislację dla całej Łónii.

    Na sprzedaży ziemniaków zarobisz miesięcznie 10%
    Kupisz tonę, sprzedasz tonę, bez ryzyka

    Zysk z solarów jest chyba dla flegmatyków i emerytow
    Kase dajesz z góry a kredyt spłacasz z dołu, wiele lat, żeby za 8 lat wyjśc na zero

    A gdzie to jakiekolwiek zyski ?
    Nikt nie widział

    Nawet jak masz 10% ROI to i tak po 8 latach kapitał się podwaja czyli
    zamiast 25.000 zł masz 50.000 zł i to cashu
    a nie szkła na dachu, którego nikt nie odkupi.