eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse › Re: Dlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 14 Sep 2021 14:55:47 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dlaczego fotowoltaika się nie opłaca i jest to dead horse
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 14 September 2021 at 19:34:44 UTC+2, ToMasz wrote:
> [...]
    > jednak dzień nie jest taki długi - to nagrzeję sobie wodę na kąpiel. a w
    > takim przypadku inwestycja nie będzie kosztować 25 tyś, tylko 5 tyś, bo
    > nie potrzebuję ani tyle mocy, ani urządzeń koniecznych do połączenia
    > mojej elektrowni z siecią państwową.
    >
    > Weź przestań trolować. pogadaj z tymi którzy mają panele.
    > Tobie się nie opłaca - spoko. Pozwól innym decydować o sobie
    > ToMasz
    > Budujesz na działce altanę murowaną, całoroczną i znów 100% zysku, z prądem, wodą
    że co? Godzina pracy budowlańca kosztuje jakieś kosmiczne pieniadze.

    A po co do tego jakis budowlaniec.
    Nie potrafisz samodzielnie zbudowac takiej altany z kuzynem, sąsiadem, kolegą, w
    rodzinie ?

    > skoro dzien jest długi - to naładuję auto - spłacę w 2 lata.

    a masz elektryka ?

    Wiesz ile godzin trwa ładowanie ?

    Do pracy będziesz jeździł na rowerze a elektryka zostawiał w domu aby się ladował ?

    Każdy wie, że solary się nie opłacają, bo płaci się z góry z a doły spłaca kredyt.

    Nowa ustawa obniży opłacalnośc inwestycji o kolejne 50%, czyli wydłuży okres spłaty
    kredytu o kolejne 8 lat.

    Aby nagrzac wodę do kąpieli wystarczają kolektory słoneczne, Hindus je produkuje po
    100$ i grzeją dziennie 100 litrów wody do zagotowania

    Każdy w Indiach z nich korzysta, bo sa bardzo tanie z wykorzystaniem heat pipów i
    termosów z lustrem./

    Solary się opłacały 5 lat temu, gdy były feed-in-tariffs, czyli płacono za
    wyprodukowany prąd 100% więcej niż cena z gniazdka

    Ale Merkelówna to zlikwidowała w Niemcach i Europie
    \i znów rozliczanie 80/100 było najkorzystniejsze w Polsce, bo w Nimcach jedynie
    zużycie na własne potrzeby.

    A brak własnych potrzeb na moc 5-7-10kW przez 7 godzin latem

    a zachmurzona zimą to już tylko 1kW czyli niewiele i do grzania wody i do ładowania
    elektryka, bo Polska to nie Afryka
    i kasa wydana na solary to kasa stracona bo za 5 lat solary znów stanieja o 50% a
    sprawnośc wzrośnie o 20%

    10 lat temu to była nowośc na świecie
    5 lat temu nowośc w Polsce

    Ale dach pokryty solarami jest nienaprawialny i musi być nowy, bo nikt nie będzie
    zrzucal solarów aby dachówke wymieniać.

    A nie każdy ma nową chałupę lub z dachem po remoncie.

    Ryzyko zwarcia i pożaru nadal jest wysokie, co pokazały solarne systemy Melona,
    palące się na dachach, oferowane przez Ikeję.

    Jak ktoś ma 25.000 zł do wydania to za 10.000 zł kupuje uzywaną furgonetke i zarabia
    100 % na handlu ziemniakami jesienią

    Tona kupiona, tona sprzsedana z zyskiem 100% i kasa w kieszeni a nie wróbel na dachu.

    A jak ktoś ma kase to płaci za prąd i go używa kiedy chce, w nocy i o północy, kiedy
    słońce śpi.

    A jak kto kasy nie ma to musi się kąpać za dnia, aby slonce wodę zagrzało