eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFiskars zastanów się zanim kupiszRe: Fiskars zastanów się zanim kupisz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
    Date: Mon, 21 Jan 2013 14:57:16 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 70
    Message-ID: <kdjhfs$44s$1@node1.news.atman.pl>
    References: <50ef0691$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <50ef29cf$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcp99m$iuo$1@news.task.gda.pl> <kcp9pu$k40$1@news.task.gda.pl>
    <kct2li$j1e$1@news.task.gda.pl> <kcutt7$43l$1@news.task.gda.pl>
    <7...@g...com>
    <kcv8gl$td8$1@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    <kd0l8k$me0$1@node2.news.atman.pl> <kd1qrl$r57$1@news.task.gda.pl>
    <kd36ba$h50$1@node1.news.atman.pl> <kd47aj$nb6$1@news.task.gda.pl>
    <kd60cv$rg7$1@node2.news.atman.pl> <kd74mi$vlr$1@news.task.gda.pl>
    <kd8gir$8he$1@node2.news.atman.pl> <kd8ttr$683$1@news.task.gda.pl>
    <kd90od$osk$1@node2.news.atman.pl> <kd94lp$m89$1@news.task.gda.pl>
    <kdb2sb$nom$1@node2.news.atman.pl> <kdb4ek$7sv$1@news.task.gda.pl>
    <kdbd61$27h$1@node2.news.atman.pl> <kdbgjc$2ub$1@news.task.gda.pl>
    <kdblgf$5h8$1@node1.news.atman.pl> <kdbn18$i46$1@news.task.gda.pl>
    <kdj4or$cvr$1@node2.news.atman.pl> <kdjae6$ivs$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1358776636 4252 212.106.153.200 (21 Jan 2013 13:57:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Jan 2013 13:57:16 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <kdjae6$ivs$1@news.task.gda.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:463919
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:kdjae6$ivs$...@n...task.gda.pl...

    > Ja nie wiem jak jest. Trzeba stwierdzic usterke w czym jest problem. Bywa,
    > ze ten instalator uprawnienia ma za jajka.
    > Jezeli sprzedal pustak wygladajacy jak kociol to oczywiscie, ze jest to
    > niezgodne z umowa.

    Jeśli sprzedał kocioł który miał wadę to też.

    > Ale co konkretnie, bo to ciagle mielenie. Z czym sie nie zgadzasz?

    [cyt]
    >> Nie ma mowy o niezgodnosci z umowa, jezeli bez zapewnien sprzedawcy
    >> wybierzesz sobie sam sprzet, ktory spelnia parametry deklarowane przez
    >> producenta o czym ja pisalem na samym poczatku.
    [koniec cyt]

    To bzdura. Sprzedawca odpowiada za wadliwy towar niezależnie kto go sobie
    wybrał.

    >>> Odpowiedzialnosc sprzedawca wezmie na siebie, jezeli powie Ci, ze mlotek
    >>> za piec zyla jest profesjonalnym narzedziem i mozesz nim napierniczac
    >>> calymi dniami bez przerwy. W innym wypadku sam sobie jestes winien
    >>> dokonanego wyboru.

    >> Na szczęście prawo stanowi inaczej. Może Ci się to nie podobać, ale takie
    >> jest prawo.

    > Tak to sobie mozesz pisac i przez rok. Wiec co w powyzszym przypadku
    > bedzie niezgodne z umowa? Nie pisz tylko, ze mlotek.

    Młotek.
    Skoro kupuję młotek mam dostać młotek bez wad. A jeśli w toku normalnego
    użytkowania uwidocznią się wady to mam prawo do naprawy, wymiany lub
    odstąpienia od umowy (czyli zwrotu pieniędzy).

    >>> Zepsucie sie narzedzia w czasie eksploatacji nie jest niczym dziwnym i
    >>> nie mozesz tego podciagnac pod jakas niezgodnosc z umowa, bo nikt nigdy
    >>> nie zagwarantuje, ze co kolwiek nie zepsuje sie w przeciagu dwoch lat.

    >> Na szczęście mogę.

    > Usterka w trakcie eksploatacji pod niezgodnosc z umowa tak?

    Oczywiście.

    > Gdzie tak jest napisane?

    W ustawie. W końcu umawiasz się na zakup sprawnego urządzenia a nie
    psującego się. Skoro urządzenie się zapsuło to znaczy, że w momencie kupna
    miało wadę.

    >>> Wybor czy chcesz korzystac z gwarancji, czy z rekojmii tak naprawde
    >>> finalnie klientowi nic nie zmienia, wiec Twoje rady nic w tej materii
    >>> nie wnosza, a tworza tylko zamieszanie.

    >> Oczywiście, że zmienia, ale Ty tej różnicy nie widzisz bo ograniczasz
    >> odpowiedzialność sprzedawcy w kwestii wad towaru.

    > Takie sa przepisy ktore sam cytowales.
    > Niezgodnosc z umowa to brak cech ktorymi chwali sie producent/sprzedawca
    > itp. Nigdzie nie ma mowy o tym, ze sprzet nie ma prawa sie zepsuc w
    > przeciagu okresu gwarancji/rekojmii.

    Klient ma prawo posiadać sprawny sprzęt skoro za taki kupił.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1