    Subject: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <3...@g...com>
    <5e09bd82$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5e09e63d$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5e09f62e$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <5e0a045e$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    From: Pete <n...@n...com>
    Date: Mon, 30 Dec 2019 16:18:30 +0100

    W dniu 2019-12-30 o 15:52, Kris pisze:

    > A to ok. taki myk;)
    > FV można sobie tez w KUP zaliczyć z adnotacją że może kiedyś użyje w związku z
    prowadzona DG?

    Pewnie że może.
    Pisałem już wcześniej - może też mleko, domestos i fajki.
    Tylko musi to obronić przed kontrolą US.

    > Kilka razy pisałem tez o najniższym+kasa pod stołem.

    Powtórzę - jak nic z tym nie robią to znaczy że to im pasuje.

    > A nie jak tak to ok, z takim argumentem nie będę dyskutował.

    Bo tu nie ma z czym dyskutować.
    Albo na śmieciówce dostaniesz X zł albo na etacie 0,7*X

    Twoja decyzja.

    > No ok uściślijmy- od 2859zł.
    emerytalna.

    zdrowotna od prawie 4 tys.

    Kasjerka z Biedronki płaci od wyższej podstawy.

    I ma wyższą emeryturę. Zasiłek chorobowy. płatny urlop.

    > Myśmy już o tym dyskutowali. Ale jeszcze raz:
    > Masz tam jakiegoś radnego nauczyciela- zerknij w jego oświadczenie majątkowe i daj
    znać ile tam podał.

    Siatka płac nauczycieli jest ogólnie dostępna. Weź sobie tam zajrzyj ile
    dostanie nauczyciel stażysta po studiach.
    Dzięki minimalnej krajowej dostanie minimalną, bo z siatki mu wyjdzie mniej.

    Z lokalnego podwórka mam przykład nauczyciela angielskiego. Najniższa
    krajowa.
    Sprzątaczka (dłuższy staż pracy) zarabia miesięcznie 100zł więcej.

    > Przez pól roku. I nie będzie tego pracodawca wypłacał tylko ZUS.

    Jakie to ma znaczenie kto będzie wypłacał. rozmawiamy o kosztach
    chorobowego, kasjerkę w biedronce g... obchodzi kto płaci zasiłek.
    JDG musi sobie sam zorganizować utrzymanie w trakcie choroby.

    > Ok przez 14-33 dni pracodawca ale bodajże będzie tą kwotę mógł sobie potrącić z
    płaconych bieżących składek.
    > I jeśli pracuje u uczciwego pracodawcy to otrzymuje 80% swojej faktycznej pensji.
    Jeśli pracuje u pracodawcy który go okrada to na chorobowym otrzyma 80% od najniższej
    krajowej.

    JDG nie dostanie nic.

    > Ale to jakaś tajmena wiedza jest czy jednak każdy prowadzący DG o tym wiedzieć
    powinien?

    Tajemna wiedza dla ignorantów, którzy piszą, że za 1300 składki na ZUS
    JDG ma wszystko zapewnione i tylko patrzy jakby tu ten ZUS okraść.

    A żeby miał zasiłek chorobowy porównywalny z etatowcem, to musiałby
    zapłacić drugie tyle.

    > I tu się z Tobą zgadzam. Dlatego co mogę to prostuję.

    Słabo Ci wychodzi.
    --
    Pete