    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Date: Thu, 2 Jan 2020 11:04:55 +0000
    <5e076908$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5e077e8f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5e07d450$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <3...@g...com>
    <5e09bd82$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>

    W dniu 30.12.2019 o 10:35, Kris pisze:
    > Może jeszcze uważasz ze oszukiwanie pracowników(umowa śmieciowa lub najniższa
    krajowa-a reszta pod stołem, samozatrudnienie tam gdzie jest to ewidentny etat)itp
    tez jest ok.

    tak, ja myślę, że jeśli pracownik się na to zgadza (czyli nikt mu
    pistoletu nie przystawia) to jest ok.
    Mieszkam w UK, samozatrudnienie to normalna forma zatrudnienia, a będąc
    na etacie to ty się umawiasz z pracodawcą, a nie państwo (czyli jak
    chcesz pracować 16h dziennie za minimalną krajową to możesz, a jak
    chcesz to za pracę między 10:00 a 12:00 możesz mieć stawkę x2 - nikt nie
    nakazuje płacić x1,5 za nadgodziny czy odpoczywać minimum x godzin.
    > Ktoś tam pisze ze kontrole ze skarbówki, odwrócony vat i inne niedogodności.
    > Przypomnę ze byliśmy rekordzista w eksporcie telefonów komórkowych czy innej
    elektroniki;) Jeśli nie wiesz to doczytaj dlaczego.
    > Nie uważasz że wynikiem tego że są kombinatorzy którzy kombinują, wyłudzają jest
    konieczność uszczelnienia systemu?

    nie, nie uważam. Ty też byś tak nie uważał - ale nie jesteś
    przedsiębiorcą, więc odczułbyś dopiero, gdyby do ciebie i sąsiadów
    wpadała policja, bo przecież w Polsce się kradnie samochody, więc taka
    konieczność 'uszczelnienia systemu'

    Lukasz