  • Data: 2015-04-23 08:31:43
    Temat: Re: Fundament: Ławowy czy Płyta fundamentowa
    Od: albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.04.2015 o 19:14, JK pisze:

    > Tak na szybko, zakładam:
    > - przyłącze wodne,
    Zorientuj się w wodociągach czy nie mają jakiś tam swoich wymagań, ja
    zrobiłem przepust do miejsca mi wygodnego, a później się dowiedziałem że
    licznika mi nie zamontują dalej jak 1m od ściany zewnętrznej...

    > - przyłącze gazowe (na zapas).
    To najpierw się zorientuj czy to jest wykonalne, bo chyba żaden gazownik
    Ci się nie podłączy do rury która jest pod ziemią i nie wiadomo co się z
    nią dzieje..

    > - przyłącze elekryczne,
    > - przyłącze telekomunikacyjne światłowodzik i kilka wyjść światłowodem
    > na kamery, światłowód+zasilanie
    > - wyjście ze sterowaniem automatyką bramy (przyłącze do EIB)
    Zamiast ciągnąć przewody lepiej zrób przepusty np z rury PE(u mnie 32),
    ja mam pod płyta przepusty do strategicznych miejsc w ogrodzie
    (przyłącze tel/el, furtka, brama, oświetlenie podjazdu/ogrodu, taras,
    studnia, oraz do każdego narożnika domu) oraz w samej płycie(w betonie)
    do strategicznych miejsc w domu (do kilku wybranych narożników w
    pomieszczeniach + kuchnia pod zlewem, TV, wiatrołap przy drzwiach,
    wejście na taras itp). Dodatkowo ze studni rura do kotłowni.
    Wszystkie te przepusty wychodzą mi pod wnęką elektryczną.

    > - kanalizację do przydomowej oczyszczalni scieków
    Kanalizacje to rozmierz BARDZO dokładnie, a na wysokości betonu pionowy
    odcinek rur zastąp dwoma kolankami 30st w rurze osłonowej odpowiedniej
    średnicy, powstanie mimośród którym będziesz mógł precyzyjnie ustawić
    odpływ. U mnie, zaraz pod styro kanalizacja zmienia średnicę na "oczko"
    wyżej, z ubikacji na 160, z umywalek i innej drobnicy na 100. Nie
    zapomnij o kratkach ściekowych w kotłowni, garażu... Jak planujesz w
    łazience odpływ liniowy to od razu w betonie zostaw miejsce na syfon
    oraz wyprofiluj mniej-więcej spadki

    > - podłączenie do GWC
    Ja korzystając z dużej ilości kamienia pod domem wetknąłem weń dwie
    ponawiercane rury- zobaczymy czy zadziała, praktycznie mnie to nic nie
    kosztowało..

    Dodatkowo..
    W warstwie styroduru mam puszczony centralny odkurzacz oraz ciepłą i
    zimną wodę do odbiorników (w rowkach wyciętych w pierwszej warstwie
    oddalone od siebie nieco, więc idealnie zaizolowane)
    W miejscach strategicznych łącznie 9 czujników temperatury

    > A ile mniej więcej może wziąć wykonawca za robociznę?
    Ja nie pomogę bo robiłem sam, myślę jednak że "dyszkę" pewnie lekko a
    jak każesz mu robić to co napisałem powyżej i do tego będziesz marudzić
    że ma być równo i patrzeć na ręce to i "dwie dyszki" nie będzie dużo...