eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;) › Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    Date: Thu, 22 Dec 2011 06:38:59 +0100

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jcu9dl$87i$1@inews.gazeta.pl...

    > Miałem alternatywę zrobienia sobie ogrzewania gazowego, ale z beczki, bo
    > tu nie ma sieciowego gazu.
    > Bałem się takiego rozwiązania i boję się nadal :-) i nie pomaga tu
    > perspektywa 'pstryczka', chociaż jest bardzo kusząca - na drugiej szali
    > jest...koszt !! Krezusem nie jestem.

    Też nie jestem Krezusem, i właśnie z powodu kosztów, moim zdaniem beczka to
    nie alternatywa. Beczkę widzę jjedynie ako rozwiązanie tymczasowe na jakiś
    stosunkowo krótki okres (np rok) w którym będzie doprowadzony gaz sieciowy.
    Pomimo tego że LPG jest najbardziej kalorycznym gazem (przynajmniej
    teoretycznie) to jego cena nie jest do kaloryczności proporcjonalna.
    Obsługiwałem kilka takich instalacji, mam znajomego który ma u siebie coś
    takiego i twoerdzę że nie jest to absolutnie rozwiązanie dla ludzi którzy
    muszą liczyć się z kosztami. Decydując się na takie rozwiązanie należałoby
    mieć taką sytuację finansową która zapewni jedynie rozważanie na poziomie
    rozwiązania najbardziej komfortowego pod względem inewstycji, obsługi i
    eksploatacji a koszty będą kwestią poboczną lub nieistotną.

    Absolutnie nie istnieje na grupie temat kotłowni olejowych. Miałem z tym do
    czynienia zaledwie trzykrotnie w ciągu ostatnich kilku lat i muszę popytać
    jednego ze znajomych który posiada taką kotłownię jak to w tym roku wyglada.
    Coś mi dzwoni, że tankuje on rocznie 2 tys litrów oleju i że oszczędza on z
    kolei na CWU którą ma jedynie rano i wieczorem bo tak ma ustawiony cykl
    grzania zasobnika.
    Widziałem niedawno w jakimś z salonoów całkiem sympatycznie wyglądające
    kotły olejowe Ulricha - takie nadające się do postawenia w mieszkaniu klocki
    o wymiarach ok 1/0,4/0,5 m wys/szer/głęb. Cena była około 3,5 tys. Być może
    to jest alternatywa dla LPG