    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja P.C.
    Date: Tue, 21 Mar 2023 14:49:45 +0100
    <tv1do5$j5g$1$Cav@news.chmurka.net> <tv1ksp$1uf37$2@dont-email.me>
    <tv1l4r$j5h$1$Cav@news.chmurka.net> <tvc1q4$2aps$2@dont-email.me>
    <tvc5ec$e9$3$Cav@news.chmurka.net>

    On 21.03.2023 12:46, Cavallino wrote:
    > Tyle że parterówka bez piętra już tak fajnie nie działa - gorąc jest w
    > niej taki sam, jak u mnie na piętrze....
    > Czyli nietrafione.

    Znajomi o których napisałem, mieli 27C na piętrze wieczorem (pierwszego
    dnia upałów) - stąd już na drugi rok założyli klimatyzacje. Z resztą
    podobne temperatury 27-28C słyszę od innych mających zamieszkałe poddasze.

    Od 6 lat jak mieszkam w parterówce, temperatura w największe upały nie
    przekroczyła jeszcze nigdy 25C. I to tak trzeba z 5 dni po 35C na
    zewnątrz i 18C w nocy żeby do tylu dopełza. W tym czasie na moim
    poddaszu jest...dużo. Jak się tam wejdzie to od samego stania zacznie
    się pocić.

    Można napisać, że 25C to nadal sporo. Ale przy temperaturze którą mieli
    bez włączonej klimatyzacji, to o 16.00 siedząc tam na górze człowiek się
    pocił. Spójrz jeszcze inaczej - jeżeli już koniecznie ktoś będzie chciał
    klimatyzację w parterówce, to zapotrzebowanie na pracę urządzenia będzie
    śmiesznie niskie w porównaniu do pracy na poddaszu.

    A tak w ogóle to są domy i domy. Jak ktoś zrobi parterówkę, ale zamiast
    ścian da szyby od podłogi do sufitu po stronie południowo-zachodniej i
    jeszcze okap tylko 20cm, to potem będzie pisał że głupoty wypisują
    "parterowicze".

    > czy jednak głównie dlatego, że w ściany grzeje dość  mocno
    > słońce....

    Uważasz że przez 20cm styropianu to ściana w ogóle czuje że słońce
    grzeje? :-P

    Ja mam tynk...jakiś Nebraska który ma skalę kolorystyczną 1-6 (1 to
    biały, 6 to czarny). Niemal cały dom mam w N-2 (lekki szary), ale
    akcenty tu i tam mam w N-5 (ciemny grafit). W upalny dzień w pełnym
    słońcu ten jasny ma ~32C, ten ciemny ~55C. Ciekawostka że te akcenty to
    są np. pasy między oknami i tynk mimo takiej różnicy temperatur, nie
    pęka na styku (to jest jedna ściana z metrowej wysokości i 3m długości
    ciemnym paskiem po środku).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz