  • Data: 2017-04-26 15:44:29
    Temat: Re: Klej do drewna
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 14:59:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    albo nadkleić drewnem które potem sie >obrabia aby znowu uzyskać ciasne pasowanie.

    > Kolejnego klamota przytargałem.
    > Również "poniemiecki" znaczy przedwojenny.
    > Rozbierając go zauważyłem ze ma elementy łączone na tzw jaskółczy ogon
    > Teraz w dobie frezarek to rzecz banalna ale jak sobie wtedy stolarze z tym radzili?

    primo:
    takie wpusty robi sie normalnie piłą. Tyle ze trzeba sie nieco przyłozyć. Na jutubie
    jest milyjard filmikow jak sie je robi. Na reddit/r/woodworking co jakis czas sie
    ktos spuszcza jakie to piekne albo brzydkie zrobił i cala sala sie orgazmuje od tego.

    Secundo:
    Pan Matthias Wandel na youtube pokazal ze wytrzymalosc jaskolczych ogonow jest taka
    sama jak zwyklych prostych.

    Tertio:
    Akurat jaskolcze ogony dla mnie to tylko i wylacznie kwestia estetyki.
    Tak samo jak takie miski:
    https://www.mlcswoodworking.com/shopsite_sc/store/ht
    ml/smarthtml/pages/fast_joint_system.html

    Je akurat daje sie tez na frezarce zrobic.