    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Klimatyzator
    Date: Tue, 23 Jun 2020 23:27:05 +0200

    Budzik napisał:

    > Rozumiem, tak myslałem.
    > Nie chodzi mi oczywiście o dokładnosc do kazdego wata, bardziej
    > o rzad wielkosci.

    Och, ja bym tu zalecał rozwagę i powściągliwość. Sam nie zawsze
    do końca rozumiem, co na myśli miał producent (lub sprzedawca)
    podając którą wielkość. Potem jest tak, że komuś (w Usenecie)
    wychodzi, że niewielka (i całkiem fajna) pompa ciepła do wody
    użytkowej wyrzuca z siebie w ciągu godziny jako "chłód odpadow"
    powietrze o temperaturze circa 0°C i objętości typowego strychu.

    Dobrą praktyką przy zakupie urządzeń korzystających z cyklu
    Carnota (lub pretendujących do tego) jest zapytać sprzedawcę
    o moc elektryczną agregatu. Jeśli ją zna, to plus dla niego.
    To więcej mówi od domniemanej mocy chłodzącej. Tę łatwo można
    wyliczyć z *realnych* rarunków eksploatacyjnych. Nie zależy ona
    od takich rzeczy, jak stosowany czynnik roboczy, co wiedzieć
    warto.

    Jarek

    --
    Masz prawo nie rozumieć mnie,